Lanțul de restaurante Noodle Pack, prezent pe piața locală de mai bine de un deceniu, având astăzi aprope 40 de localuri, dintre care unul în Viena, și peste 400 de angajați, și-a cerut insolvența.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
Solicitarea este depusă într-un context în care totalul datoriilor a urcat anul trecut la 47,9 milioane lei iar în decembrie au fost formulate două astfel de cereri, dar de către diferiți creditori, care nu au primit încă termen de pronunțare, relevă datele analizate de Profit.ro.

Tot pentru anul trecut, compania a raportat afaceri de 103,4 milioane lei (cu 4% în creștere față de 2023) și un profit net de 267.462 lei (de la o pierdere de 1,8 milioane lei în anul precedent), cu 431 de angajați.
Compania este deținută de Samuel Hanuseac și Daniel Tișea, conform termene.ro.
În decembrie, Daniel Tișea, co-fondator, spunea pentru Profit..ro că dezvoltarea fulminantă a mediului online a schimbat foarte mult comportamentul consumatorilor, comenzile prin platformele de delivery înregistrând o creștere exponențială, mai ales după perioada pandemică.
El adăuga însă că, deși impactul acestor platforme pare pozitiv la început, în realitate, taxele percepute de acestea „mănâncă” un procent semnificativ din încasările jucătorilor din HoReCa.

El anunța totodată că Noodle Pack plănuiește să deschidă între 5-7 restaurante în 2025, dar și să intre pe o piață nouă, însă dezvoltarea business-ului va fi puternic influențată de contextul economic și politic, care se anunță a fi unul dificil și plin de incertitudini.
"Oamenii care vor să muncească aleg să plece din țară. Nu am găsit în România francizați care să aibă o mentalitate de antreprenor!", spunea acesta - VEZI MAI JOS ȘI AICI
Potrivit informațiilor din piață, taxele livratorilor ar ajunge și până la 40%, procent despre care mulți proprietari de restaurante au afirmat că este exagerat de mare și că nici măcar nu-și pot acoperi cheltuielile în aceste condiții. În plus, la aceste comisioane percepute de livratori, se mai adaugă și alte taxe, pe care antreprenorii din HoReCa trebuie să le plătească.

„Odată ai partenerul, cum e la noi, suntem doi co-fondatori, apoi mai ai ca asociat, pe lângă cei doi parteneri, statul la care tu trebuie să-i plătești în funcție de reglementările din țara în care îți desfășori activitatea. Și în România taxele au crescut și cresc tot mai mult, adică presiunea e tot mai mare pe mediul privat.
Pe lângă asta, după pandemie a mai apărut un asociat în business - platformele de delivery – care îți ia și el un procent. Și atunci, tu muncești ca să dai procent la stat, să dai procent la delivery și la final te uiți pe marja ta de profit și îți dai seama că aproape nu există”, arăta Daniel Tișea.

Co-fondatorul Noodle Pack semnala și o scădere a traficului în mall-uri cu până la 20%, în funcție de locație, pe fondul creșterii comerțului online.
„Cumpărăturile se fac mai mult în online. Vedem operatori mari și retailerii mari pe fashion care și ei au închis puncte de lucru pentru că lumea a cumpărat și cumpără mult din online, unde nu mai costuri de chirie sau alte costuri.
Pe lângă asta, mai este și puterea de cumpărare, care a scăzut. Omul intră în mall, dar cheltuie mai puțin decât înainte.În mod normal, sunt foarte puțini cei care se duc la mall doar ca să mănânce.
În general, o persoană ca să în mall, trebuie poate să-și mai achiziționeze câte ceva, să mai rezolve o problemă la bancă și după ce-și rezolvă toate aceste lucruri, care înseamnă să mai cheltuie niște bani, ajunge și în food court.

Motivul ca să mergi în mall nu-i doar ca să mănânci. Mall-urile sunt gândite pentru un tenent mix cât mai atractiv pentru consumator”, explica acesta, adăugând că, în general, restaurantele din segmentul de QSR (quick-service restaurant) se bazează pe „marea masă”, categorie de persoane care este în general și cea mai afectată de majorările de preț.
„Nu putem să transferăm toate scumpirile în prețul final și, atunci, e o luptă de supraviețuire pe care n-o înțelege nimeni din piață. Ar trebui gândit fluxul financiar total diferit în așa fel încât omul să poată să consume, să scoată bani din buzunar”, completa Daniel Tișea.

Rețeaua Noodle Pack, fondată în urmă cu 10 ani de către antreprenorii Daniel Tișea și Samuel Hanuseac, are în prezent 38 de restaurante, dintre care unul în Viena, și un singur drive-thru, pe care l-a inaugurat în 2022.