Confruntată cu probleme tehnice, rechemări și procese, Stellantis anunță o garanție uriașă și despăgubiri pentru cel mai controversat motor

Auto/Transporturi   
Confruntată cu probleme tehnice, rechemări și procese, Stellantis anunță o garanție uriașă și despăgubiri pentru cel mai controversat motor

Stellantis a luat o decizie finală care afectează peste un milion de clienți care dețin un vehicul al grupului echipat cu unul dintre cele mai controversate motoare ale companiei. Decizia ar trebui să rezolve toate pretențiile și nemulțumirile, deși asta nu înseamnă automat finalul scandalului produs de acest motor.

Toate mașinile mărcilor Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, DS care sunt echipate cu motorul 1.5 BlueHDi (cu coduri DV5RC, DV5RCF, DV5RD și altele similare), produs între octombrie 2017 și ianuarie 2023 vor beneficia de o garanție extinsă de 10 ani și 240.000 de km pentru toate problemele legate de lanțul arborelui cu came. Este o decizie anunțată de constructorul Stellantis, după ce anul trecut a inițiat o rechemare pentru cele peste un milion de mașini aflate în această situație. Cel mai probabil, rechemarea nu va putea fi efectuată într-un timp optimi pentru ca proprietarii acestor mașini să poată circula în siguranță, în timp ce mai multe procese deschise de clienții nemulțumiți amenință compania cu plata unor despăgubiri.

Urmărește-ne și pe Google News

Stellantis spune acum că va acoperi 100% din costurile de reparații ale motoarelor în perioada de 10 ani sau pe parcursul a 240.000 de km, iar în cazul celor care și-au reparat motoarele pe cheltuiala proprie, compania va rambursa toate cheltuielile.

A fost creată o platformă online (https://stellantis-support.com) pe care clienții pot depune sesizări și pot solicita despăgubiri. De asemenea, pot contacta direct mărcile Citroën, DS Automobiles, Opel/Vauxhall, Fiat și Peugeot, pe site-urile acestora.

Despăgubirile vor fi luate în considerare dacă au fost făcute între 1 ianuarie 2023 și 30 iunie 2025, în anumite condiții care țin de modul de întreținere a mașinii, în service-uri autorizate și în conformitate cu recomandările constructorului.

Garanția specială de 10 ani și 240.000 de km va fi acordată fără excepție și mașinilor second-hand aflate în această situație, dacă sunt vândute prin rețeaua Spoticar sau prin dealerii Stellantis.

Situația creată de motorul 1.5 BlueHDi are la origine calitatea lanțului de distribuție, care se degradează prematur și poate conduce la defectarea severă a motorului. Motorul a fost introdus de mărcile Stellantis înainte de crearea companiei, el fiind dezvoltat de PSA Peugeot Citroen pentru mărcile sale, instalat apoi pe mașini Opel, după cumpărarea acestei mărci de la GM, dar și pe mașini Fiat, după fuziunea din 2021. Și Toyota a folosit acest motor pe unele dintre modelele sale comerciale.

EXCLUSIV ULTIMA ORĂ Ford a găsit soluția la suspendarea de către Guvern a Rabla - Vine cu o ofertă de câteva mii de euro CITEȘTE ȘI EXCLUSIV ULTIMA ORĂ Ford a găsit soluția la suspendarea de către Guvern a Rabla - Vine cu o ofertă de câteva mii de euro

O primă soluție lansată de Stellantis pentru a preîntâmpina uzura lanțului a fost dezvoltarea unui ulei special (Quartz Ineo RCP 5W30) împreună cu cei de la Total, o soluție care n-a fost însă suficientă. În paralel, motorul a fost modificat, după 2023, pentru a remedia problemele de proiectare și fabricație inițiale.

Motorul 1.5 BlueHDi este un motor Euro 6 care a fost instalat pe modelele Peugeot 208, 2008, 308, 3008, Citroen C3 și C4, Opel Astra, Combo, Grandland, Fiat Doblo dar pe și altele, având puteri între 75 și 130 CP.

Stellantis s-a mai cofruntat cu o problemă asemănătoare din cauza unui motor pe benzină, de data aceasta, 1.2 PureTech, care s-a dovedit a avea o curea de distribuție de proastă calitate, care a generat mii de defecțiuni ale motoarelor și care a ajuns de asemenea în instanță prin procesele colective inițiate de proprietari.

viewscnt
Afla mai multe despre
stellantis
1.5 bluehdi
motor diesel peugeot
garantie stellantis