În luna iunie, magazinul oficial de aplicații pentru dispozitivele Apple a generat cu 12% mai mulți bani decât în urmă cu an, conform datelor publicate de Bank of America.
Raportul evidențiază două trenduri importante. Pe de o parte, în contextul în care numărul de download-uri a crescut cu 4% în aceeași perioadă, este clar faptul că veniturile cresc mai rapid decât instalările.
Asta pare să indice faptul că dezvoltatorii au pus în practică strategii de finanțare mai eficient, iar când spun strategii de finanțare experții se referă la abonamentele care au luat locul prețurilor unice.

Pe de altă parte, cei de la Bank of America spun că se observă clar o redirecționare a banilor pe care-i plătesc utilizatorii - mai puțini bani ajung la jocuri și mai mulți la aplicațiile propriu-zise.
Jocurile au acaparat în luna iunie 45% din toți banii cheltuiți, ceea ce este încă un procent foarte mare, dar mai mic acum decât cel de 50% din ultimii ani.
În schimb, cresc banii care merg către aplicațiile de productivitate, dar și către aplicații din categorii precum Photo & Video, Lifestyle, Books, Education și Utilities.
Raportul publicat de Bank of America subliniază și faptul că nu se observă, cel puțin deocamdată, vreun impact negativ asupra App Store ca urmare a lansării magazinelor terțe de aplicații.