Retailerul german Kaufland, cea mai mare rețea de hipermarketuri din România, pregătește construcția primului său hipermarket din Otopeni, al șaptelea din județul Ilfov, și vinde o bucată de teren alăturat, pe care se poate construi un ansamblu rezidențial, potrivit documentelor analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Viitorul hipermarket din Otopeni urmează să fie construit pe strada 23 August, nr. 214, lângă magazinul Lidl funcțional.
Kaufland a cumpărat aici un teren cu o suprafață totală de 9,2 hectare, pe care l-a împărțit în 5 loturi. Unul, cu o suprafață de circa 25.000 de metri pătrați, este rezervat magazinului a cărui construcție se autorizează acum.
Este vorba despre un hipermarket cu o suprafață comercială de peste 5.200 de metri pătrați, care va fi însoțit de o parcare pentru 273 de mașini.
O altă bucată de teren, în suprafață de circa 18.000 de metri pătrați este păstrată pentru dezvoltarea unei galerii comerciale, iar o bucată de circa 45.000 de metri pătrați este scoasă la vânzare și este cuprinsă în planul urbanistic ca zonă rezidențială.

Terenul Kaufland din Otopeni este unul din cele 3 scoase la vânzare de retailer, pe lângă loturi din Baia Mare și Iași.
Hipermarketul Kaufland din Otopeni va fi al șaptelea din județul Ilfov, după ce în toamna anului trecut s-a inaugurat un nou magazin în Pipera, peste drum de dealerul auto Porsche. Retailerul german are în plan să deschidă și un al doilea hipermarket în Domnești, tot județul Ilfov, lângă un viitor cartier de vile, după cum a scris Profit.ro în premieră.
Recent, retailerul a ajuns la o rețea națională de 193 de hipermarketuri.

Afacerile Kaufland au crescut cu 6% în 2024, ajungând la aproape 19,6 miliarde de lei (3,87 miliarde euro), de la 18,3 miliarde de lei în 2023 (3,6 miliarde euro). Cu aceste afaceri, compania se menține pe locul doi în topul celor mai mari retaileri alimentari din România, după Lidl.
Lidl și Kaufland fac parte din grupul Schwarz, cel mai mare grup de retail alimentar din Europa și al patrulea cel mai mare retailer din lume după cifra de afaceri. Grupul Schwarz este controlat de miliardarul Dieter Schwarz (85 de ani), cel mai bogat german, cu o avere estimată la 46,5 de miliarde de dolari de revista americană Forbes.