Idei Mari pentru Viitor. Astăzi, Mădălina Râpanu, Director BluParty.ro

Idei Mari pentru Viitor. Astăzi, Mădălina Râpanu, Director BluParty.ro
Profit.ro
Profit.ro
scris 8 ian 2018

Idei Mari pentru Viitor, o rubrică în care Profit.ro prezintă articolele de presă citite în ultima perioadă de către manageri de companii și antreprenori, pe care aceștia le recomandă.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Articole citite în ultima perioadă de Mădălina Râpanu, Director BluParty.ro

"In Defense of Play" - link (theatlantic.com)

(Pentru ce este bun jocul? Copilăria și joacă merg de minune împreună, iar majoritatea părinților și învățătorilor au doar o vagă idee despre faptul că jocul este un lucru foarte important în dezvoltarea unui copil. Dar dacă într-adevăr jocul te face mai deștept, mai empatic, de ce să nu lăsăm jocul să vină de la sine, fără ocolișuri și procese complexe și dificile?

Paradoxul fundamental al jocului cu copiii este faptul că, pentru a atinge anumite obiective pe termen lung, trebuie să eliminăm obiectivele pe termen scurt. Joaca este o activitate voluntară care poate semăna cu munca, însă, spre deosebire de muncă, ea nu are țeluri de atins.

Articolul de pe The Atlantic explică faptul că, prin joacă, copilul capătă abilitatea de a face ceva doar de dragul de a încerca și a experimenta, și nu pentru că este instruit sau recompensat. Prin joacă, orice copil învață să recunoască consecințele propriilor acțiuni prin faptul că încearcă, în mod aleatoriu, o serie de acțiuni și idei pe care le variază și apoi le corelează cu rezultatele.

Așa cum le oferim copiilor timpul și resursele pentru a se juca, fără a insista pe rezultatele acestei activități, ar trebui să putem face același lucru și pentru artiști, oameni de știință și toți cei ce explorează posibilitățile umane)

"Help! My company's team-building retreats are ruining my life" - link (businessinsider.com)

(Evenimentele de team-building aduc multe satisfacții și pot întări relația profesională cu colegii de birou. Multe dintre activități, mai ales cele de învățare non-formală, îți oferă spațiu și timp pentru “joaca de adult”.

Însă, ce poți face atunci când activitățile de team-building ale companiei devin atât de frecvente și separate de viața de familie, încât îți iau cu asalt viața personală?

Conceptul de team building are nevoie de o schimbare. Dacă în ultimii ani a asaltat companiile, mai ales multi naționalele, care au găsit în ieșirile la munte o nouă soluție de a-și face echipele mai unite, iată că acum team buildingurile lovesc echipele cu acapararea timpului personal, timpului petrecut cu familia.

Ce facem în situația de față?

Pe de-o parte, soluția ar putea sta în limitarea timpului petrecut la evenimentele sociale ale firmei. Pe de altă parte, dacă aceste evenimente fac parte din cultura companiei, nu poți renunța la prea multe fără a începe să te simți străin.

O soluție din ce în ce mai întâlnită, pe care o implementăm și noi sub formă de conceptul Family Day, este cea a evenimentelor de team building și a evenimentelor de companie în familie.

Astfel, experiența de team building capătă o mai mare însemnătate pentru fiecare dintre participanți, iar angajații, în special părinții, se pot bucura de timpul de joacă alături de copii.

Până acum ceva ani, pentru angajați și copiii lor existau aproape exclusiv petrecerile din preajma Crăciunului. Am văzut cat de reușite puteau fi acele evenimente, cat de asemănătoare ca atmosferă, uneori cu petrecerile private, în familie, și asta nu putea fi decât un lucru extraordinar de bun pentru cei care lucrau în companiile respective, și în consecință și pentru companii.

În timp am început să facem astfel de evenimente interne pentru angajați și familiile lor, marketate ca evenimente corporate, și în alte perioade decât sărbătorile.Am numit aceste evenimente Family Day, pentru că asta sunt: o zi petrecută în familie, o zi de relaxare. Atenția activităților este îndreptată spre copii, în timp ce părintii pot socializa și pot participa din când în când și la activități.

Fiecare se simte mai deschis în mediul familiei și e ușor de văzut cum aceiași colegi pot comunica și socializa mai ușor la un astfel de eveniment față de stresul de a pleca la un retreat la munte doar cu colegii, departe de familie)

Mădălina Râpanu este General Manager BluParty.ro, printre cei mai importanți organizatori  de petreceri pentru copii, cu peste 12 ani de activitate și peste 11.600 de evenimente la activ. Echipa BluParty a fost prima care a adus în România conceptul de Family Day, team buildingul în familie, și a transformat petrecerile corporate în evenimente cu mai multă însemnătate și distracție.

viewscnt
Afla mai multe despre
idei
viitor