Pentru piața auto din România, următorul pas este cel al electrificării vehiculelor, producătorii fiind tot mai axați pe acest segment, care se dezvoltă din ce în ce mai mult cu fiecare an care trece, indică, la PROFIT NEWS TV, Andrei Gagea, General Manager IVECO România.
„Astăzi suntem la începutul acestei piețe. Asistăm la nașterea unei direcții noi. Au început toți producătorii să aibă astfel de vehicule electrice și să meargă în această direcție. Următorul pas este cel al electrificării. Asta e direcția. Producătorii sunt pregătiți. Ei au tehnologia necesară să lanseze astfel de vehicule pe piață. Dar apare problema programelor de susținere a achiziției unor astfel de vehicule, pentru că un vehicul cu o tehnologie nouă este mai scump și transportatorii trebuie susținuți. Primul segment care va fi electrificat este cel al vehiculelor ușoare”, spune acesta.
Se estimează că piața de camioane electrice la nivel mondial va crește la 324.000 de unități până în 2026, față de 10.200 de vehicule comerciale câte erau în 2018.
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
„Noi considerăm că, în segmentul camioanelor, în segmentul transporturilor pe distanțe lungi, tranziția imediată nu e cea electrică, este cea a bio-combustibililor, a vehiculelor alimentate cu biogaz, CNG, bioCNG, tehnologie care asigură un procent foarte scăzut de emisii de carbon. Acesta este următorul pas. Urmează bineînțeles și vehiculul complet electric.
Trebuie un program pentru reînnoirea parcului de vehicule comerciale, similar cu programul RABLA. Vehiculele comerciale diesel vor mai fi o realitate mulți ani de acum înainte. Niște discuții există în acest sens, dar cu siguranță trebuie să accelerăm aceste lucruri, să fie puse în practică.
La nivelul țărilor europene există diverse programe de susținere a transportatorilor, a tranziției lor către mijloace de lucru ecologice. Și, cu siguranță, și transportatorii români trebuie să beneficieze de o susținere în acest sens pentru că altfel vor fi dezavantajați”, precizează Andrei Gagea.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Rareș Bogdan: Sunt profund mâhnit, gazul care se extrage de la Black Sea Oil & Gas, primul gaz din platforma continentală, deja a fost contractat de grupul Engie pe trei aniÎn 2020, doar 0,02% din totalul vehiculelor de marfă înmatriculate au fost electrice, procent care, potrivit lui Andrei Gagea, va crește în următorii ani.
„Noi suntem convinși că, în anii următori, vom asista la o creștere semnificativă a vehiculelor electrice înmatriculate pe piața din România. Până în 2030, cred că 50% din vehiculele din țară vor fi electrice. Până acum, au fost ani în care toți producătorii au tatonat piața, dar aceste produse pot fi comercializate doar dacă există măsuri de susținere.
Este acum rândul partenerilor noștri, al guvernelor, al celorlalți actori să intervină. Probabil anul 2023 va fi un an de setare în acest sens, astfel încât, în 2024 să fie pachetul complet - tehnologie disponibilă, programe de susținere disponibile și infrastructura.
Un fapt asupra căruia trebuie să ne aplecăm este realitatea infrastructurii pentru că orice vehicul electric trebuie să fie alimentat de undeva. Vehicule comerciale în special trebuie sp fie alimentate de stații electrice de mare putere. Astăzi, atât în România, cât și la nivel european, există o problema pentru că infrastructura nu este suficient de dezvoltată. Și ăsta e un proiect pe termen mediu și lung. Nu se poate rezolva peste noapte”, mai spune acesta.