O serie de dispute au loc în această perioadă între moștenitorii companiei austriece Swarovski, un renumit producător de cristale și bijuterii, informează vineri AFP.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Sediul istoric al companiei Swarovski, situat în Wattens, un oraș de la poalele Alpilor austrieci, expune cristale care au contribuit considerabil la renumele său și care au decorat de-a lungul anilor ținute vestimentare purtate de Marilyn Monroe și Beyonce și mai multe rochii create de casa Dior.
CITEȘTE ȘI eMAG: Comenzi de 30 milioane de lei pentru producătorii locali prin programul Deschide RomâniaDar, în spatele acestei imagini spectaculoase, Swarovski, una dintre ultimele companii familiale rămase încă în activitate în industria produselor de lux, este profund dezbinată în ceea ce privește strategia de urmat pentru a reda strălucirea acestui veritabil imperiu din regiunea Tirol, destabilizat de concurența chineză și de pandemia de COVID-19, scrie Agerpres.
Trebuie oare compania să renunțe la piața bijuteriilor destinate publicului larg pentru a se concentra exclusiv pe produse de lux, care aduc marje comerciale uriașe, să renunțe la ideea cotării la bursă și să se deschidă pentru capitalul străin?
CITEȘTE ȘI Avantaj Client 8.087 euro TVA inclus pentru Sprinter 314 CDI Furgon, 11 mc, cu tracțiune față. Îndreaptă-te spre reușită!În fața acestui plan al CEO-ului Robert Buchbauer, o parte a familiei sale protestează și încearcă să îl îndepărteze de la conducere pe directorul companiei, acuzat de un verișor îndepărtat, Paul Swarovski, că "îndreaptă vaporul spre recife".
Concurența asiatică
În universul spectaculos al producătorilor de bijuterii, rufele se spală de obicei în familie. Compania Swarovski, considerată o instituție venerabilă, creată în urmă cu 125 de ani la Wattens, nu a afișat niciodată în istoria sa o neînțelegere atât de publică.
CITEȘTE ȘI INTERVIU Gianrodolfo Tonielli, Country Managing Director Accenture RomaniaÎnsă panica pare să se instaleze în rândul moștenitorilor lui Daniel Swarovski, care a creat o mașină ce transformă sticla într-un înlocuitor de diamante, care strălucește puternic și este produs cu cheltuieli mai mici.
Pandemia de coronavirus, aflată la originea închiderii temporare a unui foarte mare număr de magazine din lumea întreagă, a accelerat periculos un declin observat de mai multă vreme.
CITEȘTE ȘI Cerințele de raportare DAC6 pot viza evenimente diverse, uneori banale, nu doar tranzacții complexe. Riscurile neraportării sau raportării incomplete sunt semnificativeVeniturile sunt așteptate să scadă cu 30% în 2020, la 1,9 miliarde de euro pentru Swarovski Crystal Business, divizia principală a grupului Swarovski, al cărui logo celebru conține imaginea unei lebede.
Pe lângă criza sanitară, compania austriacă se confruntă cu concurența asiatică, reprezentată de firme care sunt capabile să furnizeze un produs similar în ochii marelui public și la doar 1% din prețurile practicate de Swarovski.
Amintirea trecutului glorios al casei austriece nu mai este suficientă pentru a îi convinge pe cumpărătorii din Statele Unite și din Asia.
Seturi de manichiură și huse de telefon
"Trebuie să ne reinventăm și să reorganizăm toată activitatea noastră", a declarat Robert Buchbauer, într-un interviu acordat pentru AFP la sediul companiei, rămas complet gol în această perioadă, dar care, în vremuri obișnuite, primește de obicei 650.000 de turiști pe an într-un spațiu special de vizitare.
CITEȘTE ȘI Chiar dacă nu călătorești, vin brandurile celebre la tine - harta stării de bineCEO-ul firmei austriece vrea să oprească producția pentru seturile de manichiură și huse de telefoane mobile decorate cu cristale, care, deși au contribuit cu siguranță la popularizarea mărcii, nu își mai găsesc în prezent locul în gama de produse ale companiei.
Robert Buchbauer dorește să se concentreze mai degrabă pe producția de cristale mai colorate și sofisticate, care ar putea fi vândute la prețuri mai mari.
El a prevăzut și o redimensionare severă a personalului: compania austriacă, prezentă în 170 de țări și cu 29.000 de angajați în Austria, India, Thailanda, Vietnam, Serbia și Statele Unite, va concedia 6.000 de salariați și va închide definitiv 750 dintre cele 3.000 de magazine ale sale.
Numai la Wattens, circa 1.200 de angajați au fost deja concediați, iar 600 de posturi suplimentare sunt amenințate în 2021, un aspect ce era de neconceput în urmă cu doar câțiva ani într-o țară obișnuită cu angajarea completă a forței de muncă.
Elicoptere și vacanțe în destinații exotice
Robert Buchbauer insistă pe ideea că "nu există altă soluție pentru a intra într-o nouă eră", însă toate aceste disponibilizări operate de principalul angajator din regiune au stârnit multe nemulțumiri.
"Atmosfera e tensionată, starea de spirit e una proastă", a deplâns Selina Staerz, delegat sindical, între două ședințe organizate pentru a remonta moralul angajaților debusolați.
Fotografiile publicate pe internet care prezintă vacanțele în destinații exotice ale moștenitorilor companiei sau sosirile lor cu elicopterul la ședințele de lucru ale firmei nu fac decât să sporească frustrările și lipsa de încredere în rândul angajaților.
80% dintre acționari, membri ai familiei austriece, dispersați în toate colțurile lumii, au susținut, cu ocazia adunării generale din luna octombrie, soluția drastică impusă de CEO-ul companiei.
Există însă și mai multe voci discordante, care, reunite în jurul lui Paul Swarovski, au făcut recurs în instanță pentru a contra această strategie, considerând că dispun de un drept de veto.
Indiferent de ce va urma, spune Selina Staerz, salariații și-au pierdut încrederea într-un angajator lăudat în trecut pentru avantajele oferite, care mergeau de la asigurarea unei locuințe de serviciu și până la amenajarea în clădirile firmei a unor spații de joacă pentru copiii angajaților.
Mulți dintre angajați "nu cred" că grupul Swarovski va reuși în tentativa sa de a trece la o gamă de produse superioare. "Cei foarte bogați nu au nevoie de cristale Swarovski. Ei pot să își cumpere diamante", a adăugat Selina Staerz.