Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, despre accidentul de la Sfântu Gheorghe: Cel mai probabil a fost o coliziune cu o altă navă. Nava se poate scufunda foarte rapid, dacă este lovită în anumite zone destul de sensibile

Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, despre accidentul de la Sfântu Gheorghe: Cel mai probabil a fost o coliziune cu o altă navă. Nava se poate scufunda foarte rapid, dacă este lovită în anumite zone destul de sensibile
Profit.ro
Profit.ro
scris 18 mai 2024

Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, Adrian Mihălcioiu, a afirmat că cel mai probabil nava scufundată în zona Sfântu Gheorghe s-ar fi lovit de o altă navă și a explicat că, în general, un vapor se poate scufunda foarte rapid dacă este lovit în zone sensibile. 

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 iunie - Medika TV - Maratonul Sănătății dentare. Parteneri: Maxilomed, Regina Maria Dental Clinics
27 iunie - Maraton Profit News TV - Maraton Made in Romania (ediția a II-a)
25 iulie - Maraton Medika TV - Sanatatea Aparatului Urinar

„Această navă venea de la Mersin probabil către Sulina pentru un port ucrainean. Nu știu dacă era încărcată sau nu. Asta ar trebui să spună Autoritatea Navală Română. În dreptul localității Sfântu Gheorghe probabil ar fi fost o coliziune cu o altă navă, care este acum în zonă. O navă comercială cu pavilion Belize. O să dea și Autoritatea Navală Română mai multe amănunte despre acest lucru. Incidentul s-a întâmplat dimineață, la ora 4.00 și trei oameni încă sunt dispăruți, din păcate”, a declarat jurnaliștilor, sâmbătă, Adrian Mihălcioiu, preluat de News.ro.

El a fost întrebat în ce condiții se poate scufunda o navă atât de rapid.

”Nava se poate scufunda foarte rapid dacă este lovită în anumite zone destul de sensibile. Nava fiind foarte veche, probabil că nu avea dublu fund, nu avea dublu bordaj. Nava fiind din ‘80 sau din ‘88, se poate întâmpla ca navele să se scufunde la coliziuni și știm foarte bine că se întâmplă în toată lumea coliziune marine și navele unele se scufundă, altele sunt doar avariate, depinde unde s-a produs coliziune. Dacă s-a produs sub nivelul apei, atunci normal că nava dacă nu are anumite etanșeități sau anumite zone sigure, navele mai noi sunt cu totul altfel construite decât cele vechi”, a povestit Adrian Mihălcioiu.

Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor a mai fost întrebat cum s-au salvat cei opt marinari.

„Dai semnalul de alarmă. Nava nu s-a scufundat instantaneu. Transmiți SOS și apoi dai drumul la mijloacele de salvare individuale de pe bord, bărcile de salvare. (...) Nu știu dacă se poate scufunda o navă chiar în trei minute. Dar și în trei minute poți să te salvezi. Nu știu această în ce condiții naviga. A fost inspectată în Egipt ultima dată și a avut patru deficiențe. Nu știu ce fel de deficiențe, dar ea nu a fost reținuță. Nu a avut deficiențe majore. E o navă care a fost cumpărată anul acesta de la un alt proprietar, de la 1 ianuarie naviga cu noul proprietar”, a mai explicat Adrian Mihălcioiu.

O navă cu 11 marinari la bord s-a scufundat, sâmbătă, în zona Sfântu Gheorghe. Opt dintre ei au fost salvați, iar trei sunt dați dispăruți fiind căutați cu ajutorul mai multor nave și al unui elicopter.

viewscnt
Afla mai multe despre
nava
accident