În 2020, compania a trecut pentru prima dată pragul de 10 miliarde lei și a urcat pe prima poziție în clasamentul retailerilor alimentari din România, depășind Kaufland.
De atunci, Lidl și-a menținut statutul de lider de piață, continuând să accelereze: peste 18 miliarde lei în 2022, peste 21 miliarde lei în 2023, pentru ca 2024 să marcheze un nou record istoric.

Evoluția profitabilității a urmat același trend. După mai mulți ani de pierderi, Lidl România a intrat pe profit în 2013, cu un câștig net de 121 milioane lei.
De atunci, rezultatul financiar s-a amplificat constant, atingând 1,05 miliarde lei în 2022 și 1,22 miliarde lei anul trecut. În paralel, datoriile au avansat și ele, de la 1,3 miliarde lei în 2014 la 4,4 miliarde lei în 2024, pe fondul expansiunii accelerate și al investițiilor susținute.
„De la intrarea noastră pe piață și până la finalul anului 2024, am investit în România peste 12,4 miliarde lei (aproximativ 2,6 miliarde euro).
Este o investiție cu un impact economic major, echivalentă cu peste 2 milioane de salarii medii pe economie sau cu peste 4,5 milioane de salarii minime nete pe economie (actuale)”, a declarat pentru Profit.ro Jose Alberto Chueca Val, CEO Lidl România.

Potrivit acestuia, pe lângă extinderea rețelei de magazine și centre logistice, retailerul contribuie direct la economie prin plata salariilor și impozitelor pentru cei peste 13.000 de angajați, prin parteneriatele cu furnizori locali și prin locurile de muncă generate pe întreg lanțul de valoare.
„Pe lângă investițiile majore în infrastructură, contribuim direct la dezvoltarea societății civile. De la intrarea noastră pe piață, am donat peste 242 milioane lei (aproximativ 48 milioane euro) către programe pe termen lung realizate de ONG-uri, care au impact pozitiv și răspund la cele mai urgente nevoi ale societății românești: sănătate, educație, protejarea mediului și dezvoltarea comunităților”, a subliniat acesta.
„În continuare, noi rămânem consecvenți și ne dorim să investim în România cu aceeași eficiență, randament și competitivitate, așa cum facem de când am intrat pe piață”, a mai precizat CEO-ul Lidl România.

Lidl, parte a grupului Schwarz cu sediul central în Neckarsulm, Germania, este unul dintre liderii pieței de retail alimentar din Europa. Grupul operează peste 12.600 de magazine și 230 de centre logistice în 31 de țări, având aproximativ 382.400 de angajați la nivel global.
În România, Lidl are peste 370 de magazine și 6 centre logistice, cu o echipă locală de peste 13.000 de angajați.