Creșterea de 60% într-un deceniu reflectă consolidarea poziției pe piața locală de cash & carry, chiar dacă ritmul nu a fost unul constant.
Dacă între 2014 și 2016 compania a avut ani cu scăderi sau stagnări, după 2017 afacerile au intrat pe un trend de creștere susținut, cu avansuri anuale între 3% și 8%. Media de creștere anuală din ultimul deceniu s-a situat în jur de 5%.
Cel mai bun an pentru Selgros, ca venituri, a fost 2024, cu aproape 45,5 miliarde lei, în timp ce 2014 a reprezentat minimul ultimului deceniu, cu 28,3 miliarde lei.
Pe partea de profitabilitate, compania a încheiat 2022 cu cel mai ridicat rezultat net al ultimilor ani, de 1,03 miliarde lei. Deși veniturile au atins maximul în 2024, profitul net a scăzut la 672 milioane lei.
Și la capitolul datorii compania a traversat mai multe cicluri. În 2014, acestea erau de aproximativ 351 milioane lei, cel mai scăzut nivel al ultimului deceniu. Ulterior, datoriile au intrat pe un trend ascendent, ajungând la un vârf de 726 milioane lei în 2022.
În ultimii doi ani, Selgros a reușit să reducă gradul de îndatorare, închizând 2024 cu circa 578 milioane lei, ceea ce rămâne totuși cu aproape 65% peste nivelul din 2014.
Selgros Cash & Carry operează în România din 2001, când a deschis primul magazin la Brașov, unde se află și sediul central. În prezent, rețeaua locală numără 24 de magazine, cel mai recent fiind inaugurat la Sibiu, după o pauză de 5 ani de expansiune. Compania are aproximativ 4.700 de angajați și face parte din grupul Transgourmet, controlat de Coop Elveția, prezent cu 81 de unități în Germania, România și Polonia.















