Europa trebuie să își ajute propriile topitorii de cupru prin limitarea livrărilor „uriașe” de deșeuri de cupru spre China, a declarat luni ministrul german al Economiei, Katherina Reiche, o declarație care ar putea deschide un nou front în disputele comerciale dintre Bruxelles și Beijing, transmite agenția de știri Bloomberg.
„Chinezii cumpără cantități uriașe de deșeuri de cupru de pe piață. Mari topitorii de cupru din Germania nu mai obțin materia primă de care au nevoie”, a spus Katherina Reiche la un eveniment organizat luni de Siemens Energy AG la Berlin, scrie Agerpres.

Aceste îngrijorări cu privire la fluxurile de materii prime spre China scot la lumină o creștere a politizării aprovizionărilor mondiale cu materii prime, care s-a accelerat în conformitate cu agenda protecționistă a președintelui SUA, Donald Trump. Însă orice mutare a Uniunii Europene pentru a limita livrările va duce la agravarea tensiunilor comerciale care au afectat relațiile dintre Bruxelles și Beijing.
Katherina Reiche a apreciat că ar trebui să existe politici la nivelul întregii Europe care să garanteze că China nu poarte pur și simplu oferi un preț mai mare decât topitoriile europene pentru a scoate deșeuri de metal din regiune, fără a preciza care sunt restricțiile care ar putea fi implementate. Acest subiect ar trebui să facă parte dintr-un concept mai amplu cu privire la reziliența economiilor europene, a spus oficialul german.

China și-a majorat achizițiile de deșeuri de cupru în ultimii cinci ani, în contextul în care topitoriile chineze au majorat producția, iar livrările de minereu de cupru au devenit mai costisitoare. Însă în acest an au apărut noi evoluții, în condițiile în care China încearcă să obțină deșeuri de cupru din multe alte țări, după colapsul livrărilor din SUA, care anterior era cel mai mare furnizor al său.
În primele șapte luni ale acestui an, China a importat aproximativ 204.000 de tone de deșeuri de cupru din statele membre UE, în creștere cu 3,5% în ritm anual. Cu toate acestea, livrările din UE sunt doar o mică parte, aproximativ 15%, din importurile totale ale Chinei.