Giorgio Armani nu mai exclude vânzarea imperiului său de modă ca parte a succesiunii sale

Giorgio Armani nu mai exclude vânzarea imperiului său de modă ca parte a succesiunii sale
Profit.ro
Profit.ro
scris 19 apr 2024

Giorgio Armani, un maestru al modei italiene, ajuns la vârsta de 89 de ani și care a apărat întotdeauna cu înverșunare independența grupului său de lux, nu mai exclude posibilitatea unei vânzări sau a unei listări la bursă odată ce el nu se va mai afla la conducerea casei de modă care îi poartă numele, informează AFP.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Profit News TV - Maraton Fonduri Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC.
6 iunie - Profit News TV - Maraton Energie
11 iunie - Medika TV - Maraton Sănătatea Aparatului Urinar
13 iunie - Eveniment Profit.ro - Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
17 iunie - Eveniment Profit.ro - Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield

"Independența față de marile grupuri ar putea fi încă o valoare călăuzitoare pentru grupul Armani în viitor, dar nu cred că pot să exclud nicio variantă", a declarat Giorgio Armani într-un interviu scris pe care l-a acordat pentru agenția Bloomberg.

SkyShowtime lansează două noi televiziuni de filme în România CITEȘTE ȘI SkyShowtime lansează două noi televiziuni de filme în România

"Pentru moment, nu am în vedere o cumpărare de către un mare conglomerat din domeniul luxului, dar nu vreau să exclud nimic a priori, căci acesta nu ar fi un comportament foarte antreprenorial", a adăugat el.

Cât despre o listare la bursă, "nu am discutat încă despre acest lucru", dar "este o opțiune ce ar putea fi luată în considerare, să sperăm, într-un viitor îndepărtat", a precizat el.

"Marile grupuri au în vizorul lor tot mai multe mărci istorice", a deplâns veteranul modei italiene, scrie Agerpres.

Deși o astfel de vânzare "poate asigura creșterea pe de-o parte, ea duce pe de altă parte la o inevitabilă schimbare a valorilor și la bulversări importante, inclusiv în privința stilului", a prevenit el.

În ultimii 20 de ani, mai multe case de modă italiene au fost cumpărate de gigantul francez din sectorul luxului LVMH, cum ar fi Fendi, Bulgari și Loro Piana. Rivalul acestui grup, Kering, a achiziționat Gucci și deține 30% din casa Valentino, cu o opțiune care îi permite să ajungă la 100%.

Întrebat despre succesiunea lui, Giorgio Armani consideră că "cea mai bună soluție ar fi un grup de oameni de încredere care îmi sunt apropiați și pe care i-am ales eu".

Giorgio Armani, care nu are copii, i-a evocat în acest context pe conducătorii fundației grupului, în special pe Leo Dell'Orco, care l-a ajutat să își gestioneze compania timp de mulți ani, precum și pe nepoatele sale, Silvana și Roberta Armani, și pe nepotul său, Andrea Camerana.

"Fundația va decide și va gestiona viitorul grupului Armani, deoarece oamenii cei mai apropiați de mine se află la conducerea acesteia", a subliniat Giorgio Armani.

Grupul Armani a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de 2,35 miliarde de euro, în creștere cu 16,5%, iar profitul său operațional (Ebit) a crescut cu 30%, ajungând la 202,5 milioane de euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
giorgio armani
bursa