Compania americană Solero Technologies, achiziționată în urmă cu trei ani de Atar Capital, firmă de investiții cu sediul în Los Angeles, cumpără fabrica din România, de la Sibiu, a companiei Kendrion, cu sediul în Olanda.
Grupul grec HelleniQ Energy (fost Hellenic Petroleum), printre cele mai importante companii energetice integrate din Europa de Sud-Est, intrat pe piața stocării de energie din surse regenerabile din România în urmă cu doi ani, pregătește lansarea în acest an a celor 4 parcuri fotovoltaice, cu o capacitate totală de 211 MW, preluate la acel moment.
În 2024, tranzacțiile recente și intrarea unor noi jucători pe piață au accentuat competitivitatea pieței, iar retailerii au fost nevoiți să adopte strategii diverse pentru a răspunde cerințelor în continuă schimbare ale consumatorilor, spune, pentru Profit.ro, Olga Drăguinea, membru în Consiliul de Conducere Lidl România, Director Național Financiar și Administrativ, adăugând că această competitivitate va continua și anul acesta.
Ursus Breweries, cel mai mare producător de bere de pe piața locală, al cărui portofoliu cuprinde, pe lângă berea omonimă, mărcile Timișoreana, Ciucaș, Grolsch, Peroni Nastro Azzurro, Redd’s, Stejar, Azuga, Pilsner Urquell și St Stefanus, aproape că și-a dublat afacerile în ultimii 10 ani, de la 1,4 miliarde de lei în 2014, la circa 2,7 miliarde de lei în 2023.
Producătorul de capsule pentru uz farmaceutic Qualicaps, al treilea ca mărime din lume, extinde cu 35% capacitatea de producție a fabricii sale din București, o investiție estimată la peste 10 milioane de euro, potrivit documentelor analizate de Profit.ro.
Lanțul olandez de magazine cu discount Action, care vinde produse la preț redus, atât alimentare, cât și nealimentare, continuă recrutările pentru a intra pe piața din România, mișcare anunțată de Profit.ro din vara anului trecut.
Proprietarul Meridian Taxi, Dan Boabeș, a preluat acum și Cristaxi, companie cu afaceri de peste 6,2 milioane de lei în 2023.
Marca Bugatti, specializată în automobile hyper-sport, a fost obiectul unui parteneriat încheiat în 2021 între producătorul croat de automobile electrice Rimac și divizia de mașini sport a VW Group, Porsche. Pentru Porsche, a fost o ocazie bună să încerce să scape de Bugatti, care nu genera foarte mult profit, dar avea o valoare de piață foarte bună. Pentru croat, a fost un moment excelent pentru a-și transfera experiența dobândită cu mașinile Rimac pe o marcă celebră. De atunci, lucrurile n-au evoluat foarte mult.
Liderul din România al reciclării maselor plastice realizează o investiție din care jumătate este componentă nerambursabilă.
Toyota nu ignoră nicio alternativă ecologică pentru propulsia electrică, având în vedere că strategia sa declarată este una „multi-energie”. Compania japoneză a început testele cu combustibili de sinteză, pe mașinile de serie, alături de partenerii de la Suzuki, Subaru, Daihatsu și Mazda.