Distribuitorul de medicamente Mediplus, cel mai mare de pe piața locală, și cele peste 400 de farmacii Sensiblu, numărul doi, au adus anul trecut grupului farmaceutic A&D Pharma un profit net cumulat de 119,2 milioane lei (26,4 milioane euro). Câștigul este de 2,3 ori mai mare față de 2014, când s-a situat la 51,8 milioane lei, în condițiile în care piața farmaceutică a scăzut anul trecut pe fondul ieftinirii medicamentelor.
Astfel, 2015 a fost cel mai bun an din istoria Mediplus, reiese din datele publicate de Ministrul Finanțelor Publice, când a înregistrat o cifră de afaceri de 3,36 miliarde lei (746 milioane euro), în creștere cu 6,3% față de 2014, și un câștig net dublu, de 88 milioane lei (19,5 milioane euro).
În cazul farmaciilor Sensiblu, profitul net a crescut de aproape 4 ori, de la 8 milioane lei în 2014 la 31,2 milioane lei (6,9 milioane euro) anul trecut, dar cifra de afaceri a scăzut cu 5,6%, de la 1,25 miliarde lei la 1,18 miliarde lei (262 milioane euro).
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

În afară de Mediplus și Sensiblu, A&D Pharma mai deține și divizia de Marketing & Sales - A&D Pharma Marketing & Sales -, cu activități și în Bulgaria, Cehia, Polonia, Serbia, Slovacia și Ungaria.
A&D Pharma Marketing&Sales oferă servicii de marketing, promovare, regulatory, public affairs și vânzare pentru un portofoliu extins de produse farmaceutice și parafarmaceutice, medicamente fără prescripție, aparatură medicală și produse de îngrijire.
În 2015, A&D Pharma Marketing & Sales a trecut pe profit, de 1,47 milioane lei (326.000 euro), de la pierderi de 5 milioane lei în 2014, iar cifra de afaceri a crescut cu 4,3%, la 201,8 milioane lei (44,8 milioane euro).
Bazele A&D Pharma au fost puse în 1994 de oamenii de afaceri Ludovic Robert, Walid Abboud, Michel Eid și Roger Akoury. Ulterior, doi dintre ei - Michael Aid și Ludovic Robert - au ieșit din companie.
Reducerea prețurilor la medicamentele eliberate pe bază de rețetă, aplicată la 1 iulie, a determinat o scădere cu 4,8% a valorii pieței farmaceutice anul trecut, la 2,6 miliarde euro.
Segmentul de retail (farmacii) a înregistrat un recul cu 5,8% a vânzărilor, scăderea de 10,5% înregistrată de medicamentele eliberate pe bază de rețetă fiind doar parțial compensată de creșterea cu 14,9% pe segmentul produselor eliberate fără prescripție (OTC).