Surpriză în epidemie: Stripe, cel mai valoros “unicorn” american, își pregătește lansarea în România

Surpriză în epidemie: Stripe, cel mai valoros “unicorn” american, își pregătește lansarea în România
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 21 apr 2020

Procesatorul de plăți digitale Stripe, cel mai valoros “unicorn” american, se pregătește să își lanseze serviciile în România și alte 5 piețe europene, în cadrul unei strategii de expansiune accelerată, relevă date analizate de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie. Parteneri: Garanti BBVA, Gomag.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Fondat în 2010 la San Francisco de doi frați irlandezi, Stripe furnizează companiilor  și clienților individuali software pentru acceptarea și trimiterea plăților și pentru gestionarea afacerilor online, având 14 birouri la nivel global și peste 2.000 de angajați.

Compania a atras recent o finanțare de 600 milioane de dolari de la investitori noi și existenți, printre care Andreessen Horowitz, General Catalyst, GV și Sequoia, obținând o evaluare de 36 miliarde de dolari.

Tranzacție: Proprietarul Sun Wave Pharma vinde divizia de suplimente pentru sportivi Scitec Nutrition, inclusiv subsidiara din România CITEȘTE ȘI Tranzacție: Proprietarul Sun Wave Pharma vinde divizia de suplimente pentru sportivi Scitec Nutrition, inclusiv subsidiara din România

Stripe este la acest moment cel mai valoros “unicorn” – companie privată evaluată la cel puțin 1 miliard de dolari – din SUA, înaintea SpaceX (evaluată la 33,3 miliarde dolari) și a Airbnb (18 miliarde dolari).

Noile fonduri urcă lichiditățile companiei la peste 2 miliarde de dolari și vor fi direcționate, printre altele, către sprijinirea retailerilor care își mută operațiunile online în contextul pandemiei de coronavirus, precum și pentru dezvoltarea operațiunilor, prin accelerarea strategiei de expansiune geografică și efectuarea de noi achiziții, ce vor fi urmărite “indiferent de climatul” de afaceri.

În perioada următoare, compania va intra pe piețele din România, Bulgaria, Ungaria, Cehia, Cipru și Malta.

“Cu toate că impactul economic total al Covid-19 este încă incert, mai mulți ani de migrație din offline către online sunt acum comprimați în câteva săptămâni (…). Nu credem că este momentul să ne retragem, ci să investim încă și mai mult în platforma Stripe”, spune John Collison, CEO Stripe și cofondatorul companiei, alături de fratele său Patrick.

Potrivit datelor proprii, Stripe furnizează infrastructură electronică de plăți pentru milioane de companii din 120 de țări, având în portofoliu nume ca Uber, Spotify, Google, Microsoft, Amazon și Booking.com.

viewscnt
Afla mai multe despre
stripe
platforma plati online
plati digitale
procesator plati digitale
unicorn
extindere
finantare