Agroserv Măriuța, care produce sub brandul Lăptăria cu Caimac, trece pe profit

Compania Agroserv Măriuța, care pune pe piață produse sub eticheta Lăptăria cu Caimac, și-a majorat cu o cincime cifra de afaceri în primul semestru și a reușit să treacă pe profit.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Agroserv Măriuța, care produce sub brandul Lăptăria cu Caimac, trece pe profit

”În ceea ce privește rezultatele Agroserv Măriuța pentru semestrul 1 2025, cifra de afaceri a crescut cu 20% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 50,6 milioane de lei.

Această evoluție pozitivă se datorează, în principal, creșterii veniturilor generate de fabrica de procesare, care reprezintă principala linie de business a companiei.

FOTO Hotel celebru din Brașov va fi deschis sub un brand internațional. Lucrări lansate de modernizare CITEȘTE ȘI FOTO Hotel celebru din Brașov va fi deschis sub un brand internațional. Lucrări lansate de modernizare

În primul semestru din 2025, aceasta a generat venituri de 38,5 milioane de lei, marcând o creștere de 26%. Evoluția este în linie cu strategia companiei și a fost determinată, în special, de creșterea volumelor vândute. Acest fapt a dus la majorarea ponderii producției de lapte a fermei utilizate în cadrul fabricii, de la 60% în S1 2024 la 65% în S1 2025.

Printre produsele care au înregistrat o evoluție peste media categoriei se remarcă gama de kefir (Kefir 1,6% și Kefir 5%), iar la nivel de categorie, cea mai mare creștere în semestrul 1 2025 a fost consemnată în segmentul brânzeturilor”, se arată în raportul companiei, potrivit News.ro.

Rezultatul operațional al companiei a crescut cu 303%, până la 7 milioane de lei.

”De asemenea, am redevenit profitabili la nivelul primelor șase luni, cu un profit net de 3,4 milioane de lei, comparativ cu o pierdere la finalul lui semestrul 1 2024”, mai arată compania.

Meta vrea să dezvolte roboți umanoizi CITEȘTE ȘI Meta vrea să dezvolte roboți umanoizi

Activitatea de zootehnie a înregistrat, la rândul ei, o creștere solidă, de 9%, comparativ cu primul semestru al anului trecut, la 9,9 milioane de lei, susținută de majorarea cu 56% a vânzărilor de animale – în special junici gestante. Această evoluție a compensat scăderea ușoară a veniturilor din vânzarea de lapte crud, determinată de o utilizare mai ridicată în cadrul fabricii, în condițiile unui volum de producție de lapte similar cu cel din perioada comparabilă.

În cazul culturii vegetale, rezultatele raportate la nivelul lunii iunie 2025 au fost sub nivelul anului precedent, exclusiv ca efect al decalării perioadei de recoltare. În acest an, recoltarea grâului și a rapiței a început la finalul lunii iunie, cu venituri reflectate în iulie.

Datorită unor condiții meteorologice mai bune comparativ cu sezonul agricol anterior, veniturile obținute din cultura de toamnă au fost superioare celor din 2024. Per ansamblu, veniturile din exploatare s-au ridicat la 65,8 milioane de lei, o majorare de 11% comparativ cu S1 2024, în timp ce cheltuielile din exploatare au avut un ritm mai redus de creștere, de 2%, ajungând la 58,7 milioane de lei. Această dinamică a cheltuielilor a fost determinată de un control mai strict al costurilor, la care s-au adăugat scăderea tendinței inflaționiste din primele șase luni ale anului, precum și colaborarea cu furnizori alternativi.

Veniturile din activitatea vegetală s-au ridicat la 2,3 milioane de lei în primele șase luni din 2025. Conform APIA, suprafața cultivată direct de către companie în anul agricol 2024- 2025 a fost de 2.300 ha, acestea fiind în proprietate sau arendă. Culturile sunt grâu, în proporție de 24% din suprafață, porumb – 26%, rapiță – 31%, altele – 19%. În primele 6 luni ale anului compania a înregistrat o producție totală de 6.400 tone, din care cultura de grâu a reprezentat 65% din această producție, cultura de orz 23% și rapița 12%. La data redactării acestui raport, cultura de porumb nu este finalizată, dar compania anticipează rezultate mai bune decât anul trecut, însă fără a atinge media multianuală.

Veniturile din vânzarea de produse lactate, semifabricate, precum și de mărfuri au atins valoarea de 38,5 milioane de lei (după acordarea reducerilor), cu 26% peste rezultatele aferente primului semestru din 2024, acestea având cea mai mare contribuție la cifra de afaceri generată în prima jumătate a anului. În primul semestru din 2025, compania a înregistrat venituri de 1,4 milioane de lei din vânzarea mărfurilor, reprezentând vânzările prin magazine proprii.

La data de 30 iunie 2025, numărul de angajați care își desfășurau activitatea în cadrul companiei Agroserv Măriuța SA era de 225.

Agroserv Măriuța este o companie listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București sub simbolul bursier MILK, înființată în anul 1994, în localitatea Măriuța din județul Călărași, ce desfășoară o activitate agricolă mixtă de cultură vegetală combinată cu creșterea animalelor. Începând cu anul 2018, compania și-a adăugat o noua arie de business și anume procesarea laptelui de vacă, respectiv obținerea de produse lactate – lapte integral ambalat la sticlă, brânzeturi maturate, produse acidofile.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0772 +0.0018+0.04 %
1 USD4.3460 +0.0250+0.58 %
1 GBP5.8068 -0.0053-0.09 %
1 CHF5.4363 +0.0057+0.10 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite