Antreprenor platforma auto online: Directiva UE privind promovarea mașinilor nepoluante va avea efecte importante asupra pieței. Piața auto mondială cunoaște deja o contracție importantă

Antreprenor platforma auto online: Directiva UE privind promovarea mașinilor nepoluante va avea efecte importante asupra pieței. Piața auto mondială cunoaște deja o contracție importantă
scris 1 oct 2019

Directiva Uniunii Europene (UE) privind promovarea mașinilor nepoluante și mai eficiente din punct de vedere energetic va avea efecte importante asupra pieței auto globale, într-un context în care piața auto mondială cunoaște deja o contracție importantă a vânzărilor, a declarat, pentru News.ro, un partener al platformei auto online Masinipestoc.ro, Florin Tudor.

Directiva UE 1161/ 2019 a Parlamentului European privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic va avea efecte importante asupra pieței autohtone, în contextul în care țintele în domeniu stabilite pentru România sunt ambițioase.

Schimbare de strategie: VW Group își propune ca Skoda să atace mai direct Dacia, iar SEAT să se poziționeze upmarket CITEȘTE ȘI Schimbare de strategie: VW Group își propune ca Skoda să atace mai direct Dacia, iar SEAT să se poziționeze upmarket

”De exemplu, achizițiile publice de autovehicule ușoare cu emisii zero sau scăzute trebuie să ajungă̆ la o pondere minimă de 18,7% în perioada de referință̆ august 2021 – decembrie 2025. În directivă sunt definite clar categoriile de vehicule nepoluante, pentru fiecare categorie de motoare, în funcție de o cantitate maximă de emisii la țeava de evacuare, exprimate în CO2 g/km și cu stabilirea unor niveluri de emisii de poluanți în condiții reale de conducere, sub un procent din limitele de emisii aplicabile”, a spus Tudor.

El a atras atenția că piața auto mondială cunoaște deja o contracție importantă, în contextul unui război comercial și al Brexit-ului.

”Experții estimează că piața mondială va scădea cu 91 milioane de vehicule în 2020, războiul comercial americano-chinez și Brexit fiind factori importanți care frânează cererea auto mondială. În Europa, noile reglementări cu privire la emisiile de CO2 vor influența producția de motorizări diesel. În același timp, investițiile în schimbarea tehnologiei și în inovație sunt importante, cu un impact la fel de important asupra calculelor de profitabilitate”, a spus Tudor.

El a dat ca exemplu și salonul auto de la Frankfurt, unde mai mulți constructori importanți au ales să nu participe, având în vedere toate aceste tendințe.

Serviciul de car-sharing electric eGO intră în Timișoara CITEȘTE ȘI Serviciul de car-sharing electric eGO intră în Timișoara

Automobilele ”verzi”, o pondere încă mică

Referitor la autoturismele “verzi“ (electrice și hibride), el a subliniat că acestea au o creștere de vânzări semnificativă în acest an, dar rămân la o pondere care rămâne însă destul de mică în ansamblul pieței, de 3,8%.

”Programul Rabla Plus a avut o contribuție importantă la creșterea achizițiilor din acest segment, dar mai este mult de lucru până la crearea unei infrastructuri ajustate unei autonomii de 300 km, de exemplu. Iar achiziția unui autovehicul electric presupune o schimbare de atitudine în condus și în general o schimbare de stil de viață, care include grija pentru mediu”, a spus partenerul.

Masinipestoc.ro este prima platformă online de unde clienții își pot comanda, plăti și primi noua mașina dorită printr-un proces digitalizat. Compania are pe stoc peste 500 mașini noi, o gamă variată de mărci, cu echipări dintre cele mai căutate de clienții din România.

”Ne-am uitat în piață și am văzut că ceva lipsește, un model de business care să fie adaptat tehnologiei de azi și noului tip de client, cel online. Prin urmare, am creat primul dealer digital de mașini noi din Romania în care am pus experiența noastră vastă în domeniu, având în vedere că echipa din spatele afacerii a lucrat pentru branduri renumite precum Honda sau Mercedes”, a spus Tudor.

Investiția inițială a fost de 70.000 euro, iar Tudor estimează că vor fi vândute peste 250 de mașini în primul an de activitate, cu o valoare de peste 4 milioane de euro.

”Pe masinipestoc.ro am regăsit în principal apetitul clientului român pentru mărcile de volum, cele mai vândute fiind Renault, Jeep sau Hyundai. Am avut însă cereri pentru mărci premium precum Porsche sau Mercedes”, a spus partenerul.

Aeroportul din Budapesta construiește un nou terminal pentru pasagerii liniilor aeriene low-cost CITEȘTE ȘI Aeroportul din Budapesta construiește un nou terminal pentru pasagerii liniilor aeriene low-cost

În general, cererea predomină pe segmentele de volum, mașini de tip crossover și SUV cu un preț de 15-20.000 euro fără TVA.

”În ceea ce privește motorizările, este evidentă preferința pentru cele de capacitate mică și cu putere mare, în special benzină. Un exemplu ar fi o motorizare turbo pe benzină de 1332 cmc care, în diverse variante de putere (de la 100 la 163 CP), se poate regăsi la nu mai puțin de 6 mărci diferite: Renault, Mercedes, Nissan, Dacia, Fiat, Jeep”, a spus Tudor.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
platforma auto online
mașinilor nepoluante