Capitalizarea bursieră a Xiaomi a crescut cu 4 miliarde de dolari după lansarea primului său vehicul electric, apropiindu-se de cea a GM și Ford

Capitalizarea bursieră a Xiaomi a crescut cu 4 miliarde de dolari după lansarea primului său vehicul electric, apropiindu-se de cea a GM și Ford
Profit.ro
Profit.ro
scris 3 apr 2024

Acțiunile companiei chineze Xiaomi au crescut cu până la 16% marți, deoarece vehiculul electric sport al producătorului de electronice lansat săptămâna trecută a atras un interes puternic, deși o prognoză a unei firme de brokeraj arată că firma ar pierde aproape 10.000 de dolari pe mașină în acest an, relatează Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Titlurile companiei au atins cel mai mare nivel din ianuarie 2022, în prima zi de tranzacționare de la lansarea mașinii Xiaomi, care se aseamănă ca stil cu Porsche, scrie News.ro.

BMW a început lucrările la noua fabrică de baterii din Germania CITEȘTE ȘI BMW a început lucrările la noua fabrică de baterii din Germania

Ulterior, creșterea acțiunilor s-a temperat, iar acestea au închis în urcare cu 9%, adăugând 4 miliarde de dolari la valoarea sa de piață.

La cel mai înalt nivel al zilei, compania chineză a avut o evaluare de 55 de miliarde de dolari, la un preț al acțiunilor de 17,34 dolari HK, mai mare decât cel al producătorilor de automobile tradiționali din SUA General Motors și Ford,  care au valori de piață de 52 de miliarde de dolari, respectiv 53 de miliarde de dolari.

Vehiculul SU7 al Xiaomi - prescurtare de la Speed Ultra 7 - intră pe o piață aglomerată de vehicule electrice din China cu un preț care atrage atenția - sub 30.000 USD pentru modelul de bază, mai ieftin decât Tesla Model 3 în China.

În timp ce cea mai mare piață auto din lume este o provocare pentru noii veniți din cauza războiului prețurilor pentru vehiculele electrice și a încetinirii cererii, analiștii au spus că Xiaomi are buzunare mai adânci decât majoritatea startupurilor de vehicule electrice și expertiza sa în smartphone-uri îi oferă un avantaj în tablourile de bord inteligente - o caracteristică apreciată de consumatorii chinezi.

Xiaomi i-a avertizat pe potențialii cumpărători ai sedanului său că s-ar putea confrunta cu timpi de așteptare de patru până la șapte luni, un semn al cererii puternice.

Compania a declarat că a primit 88.898 de precomenzi pentru mașină în primele 24 de ore de vânzări.

Dacia scade aproape 10 procente pe piața din Franța, din cauza lui Spring și Duster CITEȘTE ȘI Dacia scade aproape 10 procente pe piața din Franța, din cauza lui Spring și Duster

Compania, care câștigă cea mai mare parte a veniturilor sale de 37,5 miliarde de dolari din vânzarea de smartphone-uri, a produs deja 5.000 de vehicule SU7 pe care le-a numit ”Ediția Fondatorului”, despre care spune că vin cu accesorii suplimentare pentru cumpărătorii timpurii.

Marți, fondatorul și CEO-ul Xiaomi, Lei Jun, a declarat pe contul său de socializare că livrările din primul lot vor începe miercuri în 28 de orașe chineze, marcate de o ceremonie la fabrica sa din Beijing.

Lansarea SU7 îndeplinește ambiția lui Lei, care a anunțat implicarea companiei în vehiculele electrice în 2021, angajându-se să investească 10 miliarde de dolari în afacerile auto, ca ”ultimul proiect antreprenorial major” din viața sa.

Xiaomi a spus că se așteaptă să piardă bani cu SU7, iar unii analiști prevăd că pierderea va fi substanțială.

”Ne menținem părerea prudentă că, în cele din urmă, toată lumea ar putea fi un învins” în segmentul de 200.000 până la 300.000 de yuani (27.649,90 USD până la 41.474,85 USD), au declarat analiștii Citi Research într-o notă de marți.

Pe baza unui volum proiectat de 60.000 de unități în acest an, Citi estimează că SU7 ar putea genera o pierdere netă de 4,1 miliarde de yuani (566,82 milioane de dolari) - în medie, 68.000 de yuani (9.400,96 dolari) per mașină.

După lansarea SU7, alte mărci chineze de vehicule electrice cu modele comparabile au anunțat reduceri de preț și subvenții.

În 2024, segmentul de 200.000 până la 300.000 de yuani va vedea aproximativ 240 de modele EV în competiție pentru vânzări, în creștere cu aproape o cincime față de anul precedent, au spus analiștii Citi.

Datorită creșterii cererii, Xiaomi le-a cerut furnizorilor să mărească capacitatea lunară de producție a SU7 la 10.000 de unități, de la 3.000 în martie și 6.000 în mai, a informat publicația chinezească de știri financiare Yicai, citând surse.

Xiaomi nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.

viewscnt
Afla mai multe despre
xiaomi
mașină electrică