Autostrada Sibiu – Pitești poate avea încă o barieră, paralelă unor bariere impermeabile existente: DN 7, calea ferată și râul Olt.
Compania de consultanță de mediu EPC a propus utilizarea sectoarelor permeabile ale autostrăzii, complementar cu adoptarea unor soluții de defragmentare a infrastructurii existente.

21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Astfel, au fost propuse două ecoducte, ce trebuie să traverseze DN7, linia de cale ferată existentă, și râul Olt, pentru a rezolva problema existentă a fragmentării coridoarelor ecologice adiacente munților Făgăraș.
Recent, antreprenorul turc (Asocierea Mapa-Genghiz) a început lucrările la viaductul Boița de pe lotul 2 al autostrăzii Sibiu – Pitești, aducând prima foreză de mare capacitate și lansând forajele pentru fundațiile primilor piloți ai acestui viaduct, care va avea o lungime de aproximativ 650 m.

Întreaga structură (formată din două căi independente) va fi susținută de 411 piloți, lungimea totală a piloților forați este de peste 11.000 metri liniari.
Până în anul 2028, pe traseul secțiunii Boița - Cornetu, în lungime de 31,33 km, vor fi construite:
- 24 de viaducte,
- 25 de poduri,
- 1 ecoduct,
- 7 tuneluri.