Maersk a programat zeci de curse ale navelor sale de containere prin Canalul Suez și Marea Roșie, în următoarele săptămâni

Maersk a programat zeci de curse ale navelor sale de containere prin Canalul Suez și Marea Roșie, în următoarele săptămâni
Profit.ro
Profit.ro
scris 28 dec 2023

Uriașul transportator naval danez Maersk a programat câteva zeci de nave de containere să circule prin Canalul Suez și Marea Roșie în următoarele zile și săptămâni, un nou semn că firmele de transport naval revin pe traseu, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Cele mai importante companii de transport maritim din lume, inclusiv giganții transportatori de containere Maersk și Hapag-Lloyd, au încetat să mai folosească rutele la Marea Roșie după ce grupul militant Houthi din Yemen a început să țintească nave la începutul acestei luni, perturbând comerțul global, scrie News.ro.

Nissan încheie anul cu două milioane de mașini în minus față de ultimul an din era Carlos Ghosn CITEȘTE ȘI Nissan încheie anul cu două milioane de mașini în minus față de ultimul an din era Carlos Ghosn

Prețul acțiunilor Maersk a scăzut miercuri cu 5%, inversând parțial câștigurile de săptămâna trecută, deoarece revenirea la rutele mai scurte prin Canalul Suez, față de călătoriile mai lungi în jurul Africii ar putea determina o corecție a tarifelor de transport.

Alte acțiuni ale unor companii de transport maritim au scăzut, de asemenea, inclusiv cele ale Hapag-Lloyd, cu 6%, grupului de petroliere Frontline, cu 5,3%, și ale serviciului de transport auto Hoegh Autoliners, cu 3%.

Maersk a declarat pe 24 decembrie că pregătește o întoarcere a navelor în Marea Roșie, atât pentru călătorii spre est, cât și spre vest, invocând desfășurarea unei operațiuni militare conduse de SUA pentru a proteja navele împotriva atacurilor Houthi, dar a oferit puține detalii.

Programul rămâne supus modificării pe baza planurilor de urgență specifice, care ar putea fi formate în zilele următoare, a anunțat compania miercuri.

CMA CGM, din Franța, a declarat marți că crește numărul de nave care călătoresc prin Canalul Suez.

Gaston Glock, magnatul care a dat numele celebrului pistol, a murit CITEȘTE ȘI Gaston Glock, magnatul care a dat numele celebrului pistol, a murit

Printre navele enumerate într-un aviz Maersk pentru clienți de miercuri a fost Maren Maersk, care a plecat din Tanger pe 24 decembrie și ”va continua prin Canalul Suez”, cu o dată estimată de sosire în Singapore pe 14 ianuarie.

Dar multe dintre navele sale sunt încă programate să facă călătoria în jurul Africii, se arată în aviz.

Din 19 decembrie, Maersk a redirecționat navele în jurul Africii prin Capul Bunei Speranțe, pentru a evita atacurile, percepând clienților taxe suplimentare și adăugând săptămâni la timpul necesar pentru a transporta mărfuri din Asia către Europa și pe coasta de est a Americii de Nord.

Maersk a anunțat pe 22 decembrie că va adăuga taxe de 700 dolari pentru un container standard de 20 de picioare care călătorește din China în Europa de Nord, constând într-o suprataxă de 200 dolari pentru întreruperea tranzitului și o suprataxă de 500 dolari în sezonul de vârf.

Taxa de întrerupere a tranzitului a fost impusă săptămâna trecută cu efect imediat, în timp ce adăugarea în sezonul de vârf este valabilă de la 1 ianuarie.

Nu a fost imediat clar cum decizia de a reporni unele transporturi la Marea Roșie va afecta suprataxele.

Guvernul britanic renunță să revină la sistemul imperial de măsurare după Brexit CITEȘTE ȘI Guvernul britanic renunță să revină la sistemul imperial de măsurare după Brexit

Compania a refuzat să comenteze în continuare atunci când a fost întrebată despre programul navelor sale.

”În acest moment, nu putem spune nimic mai mult decât ceea ce a fost comunicat”, a declarat un purtător de cuvânt al Maersk.

Rivalul german Hapag-Lloyd consideră în continuare situația prea periculoasă pentru a trece prin Canalul Suez, a declarat miercuri un purtător de cuvânt al companiei, adăugând că va continua să-și redirecționeze navele prin Capul Bunei Speranțe.

”Evaluăm în permanență situația și planificăm o următoare revizuire vineri”, a spus purtătorul de cuvânt.

viewscnt
Afla mai multe despre
maersk
canalul suez