Mogo: Interesul pentru mașini second-hand va crește semnificativ, suntem departe de a ajunge la maturitate; pregătim însă și noi linii de business

Mogo: Interesul pentru mașini second-hand va crește semnificativ, suntem departe de a ajunge la maturitate; pregătim însă și noi linii de business
scris 18 aug 2022

Mogo România, companie specializată în domeniul creditării auto, și-a crescut portofoliul cu 15% la jumătatea anului și pregătește noi linii de business, urmând să acorde împrumuturi și pentru achiziția de electrocasnice, telefoane și utilaje. Parte a grupului leton Eleving, compania se așteaptă la un interes semnificativ mai mare pentru mașinile second-hand, pe fondul problemelor din producția auto, perturbării lanțurilor de aprovizionare, respectiv dobânzilor bancare și inflației în creștere.

La începutul anului, ca urmare a începerii războiului din Ucraina, compania a resimțit o scădere a vânzărilor, dar din martie cererea din piață a început să crească, astfel că în iulie a fost înregistrată o creștere a vânzărilor cu aproximativ 30% față de debutul lui 2022.

O nouă ofertă Tezaur - Românii pot economisi cu dobândã anualã de 8,25% CITEȘTE ȘI O nouă ofertă Tezaur - Românii pot economisi cu dobândã anualã de 8,25%

“Față de alte țări europene ce au atins maturitatea din punct de vedere al pieței și nevoii de finanțare auto second-hand, în România cererea este în creștere, ceea ce înseamnă că piața încă nu a ajuns la maturitate și termenul până când va ajunge acolo este unul încă extins”, spune Ionuț Badiu, directorul general al Mogo România, pentru Profit.ro.

Interesul românilor pentru achizițiile de mașini la mâna a doua rămâne ridicat și pentru că producătorii de automobile au întârzieri în finalizarea și livrarea vehiculelor din cauza problemelor apărute la nivel de transporturi, dar și ca urmare a războiului, care a provocat penurie de materie primă și implicit a generat costuri mult mai mari.

Creșterile de prețuri pentru materiile prime folosite în industria auto, respectiv oțelul, plasticul și cauciucul, au crescut cu 15%, având un impact asupra prețurilor mașinilor, adaugă Badiu.

Circa 90% din business-ul Mogo este asigurat de colaborarea cu dealerii auto, iar restul din zona de online, în condițiile în care numărul de clienți a urcat cu 25% în ultimele 12 luni.

Gigantul elvețian Credit Suisse anunță pierderi mult peste așteptări și înlocuirea CEO-ului CITEȘTE ȘI Gigantul elvețian Credit Suisse anunță pierderi mult peste așteptări și înlocuirea CEO-ului

La finalul anului trecut, compania avea un portofoliu de 146 milioane de lei, iar în prima jumătate a anului 2022 acesta a crescut la 170 milioane lei.

În privința profitabilității, Mogo se așteaptă la o creștere de peste 30% față de câștigul de 5,5 milioane lei raportat anul trecut.

Planurile companiei pentru anul în curs includ digitalizarea completă a serviciilor și lansarea a noi linii de business, destinate finanțării achizițiilor de electrocasnice, telefoane, utilaje și alte produse.

“Finanțarea utilizată în acest sens este obținută direct de la Eleving Group, dar și prin intermediul platformei P2P, Mintos, însă avem în plan diversificarea surselor și ne gândim chiar să obținem o finanțare locală”, mai spune Badiu.

Eleving Group este un fintech cu prezență în 14 țări din Europa, Asia și Africa.

INFOGRAFIC Prezumtiva fraudă de la BRD Pensii a lovit pe bursă acțiunile BRD. Declin de 4 ori mai mare decât media pieței și dublu față de titlurile Băncii Transilvania CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Prezumtiva fraudă de la BRD Pensii a lovit pe bursă acțiunile BRD. Declin de 4 ori mai mare decât media pieței și dublu față de titlurile Băncii Transilvania

Grupul activează în industria serviciilor financiare și este una dintre cele 1.000 de companii cu cea mai rapidă creștere din Europa în 2020 și 2021, conform Financial Times. Eleving are în prezent 2.600 angajați, peste 350.000 clienți și peste 1 miliard de euro finanțați.

viewscnt
Afla mai multe despre
mogo credite