Premiera mondială a noii generații a automobilului de clasă compactă Opel Astra a avut loc marți la Frankfurt, iar modelul poate fi comandat și în rețeaua Opel din România, la un preț de pornire de 15.600 de euro (cu TVA) pentru versiunea Selection cu propulsorul de 1,4 litri și 100 CP.
Aceasta reprezintă totodată varianta de bază dintre puterile motoarelor pe benzină, în timp ce plaja de puteri disponibile va ajunge pâna la 200 CP. Motorul turbo 1.0 Ecotec cu injecție directă aduce performanțe de 4,2 l/100 km consum mediu și o valoare a emisiilor de 96 g CO2/km și este disponibil pe modelul Astra începând de la 16.800 euro.
Toate motoarele pe benzina și diesel au o cilindree de până la 1,6 litri. Printre ele se numără și propulsorul complet nou 1.4 Ecotec turbo cu injecție directă cu patru cilindri, care își face debutul în echiparea noului Astra. Motorul, cu un design ce asigură reducerea greutății, integral din aluminiu, este disponibil cu o putere de 92 kW/125 CP sau de 110 kW/150 CP și asigură un cuplu maxim de pâna la 245 Nm.
Opel a prezentat pe 26 august în România noua generație a automobilului de clasă compactă Astra, înaintea premierei mondiale și lansării oficiale la Salonul Auto Internațional de la Frankfurt.
Astra este un model care înseamnă foarte mult pentru Opel pe piața românească. În anii din urmă, în România, Astra a fost fie primul, fie al doilea model în mixul vânzărilor Opel în România, cu un procentaj de aproximativ 25% din totalul vânzărilor.
Începând din 1991, Astra este al doilea cel mai bine vândut automobil în Europa, concurând în segmentul compact, cel mai 'aglomerat' pe piața europeană, care reprezenta anul trecut 22,5% din piața auto de vehicule pentru pasageri. Anul trecut, Astra a ocupat locul 4 în segmentul compact pe piața europeană, cu 230.000 de unități vândute.
Opel s-a bucurat de succes în clasa compactă încă din 1936. Peste 24 de milioane de autovehicule Opel Kadett și Opel Astra vândute reprezintă o cifră impresionantă și o performanță notabilă. Noua generație Astra se bazează pe o arhitectură ușoară complet nouă, este propulsată exclusiv de motoare de ultimă generație și oferă funcții care anterior erau disponibile doar la nivelul clasei superioare. În funcție de model și de nivelul de echipare, noul Astra va fi cu până la 200 kg - dar cel puțin 120 kg - mai ușor decât predecesorul său.
Sursa: Agerpres