Salonul aviatic din Singapore a debutat cu comenzi pentru avioane COMAC din China și Boeing

Salonul aviatic din Singapore a debutat cu comenzi pentru avioane COMAC din China și Boeing
Profit.ro
Profit.ro
scris 21 feb 2024

Singapore a deschis marți cel mai mare salon de aviație din Asia cu comenzi pentru avioanele COMAC din China și Boeing, în timp ce industria se confruntă cu o revenire a cererii de călătorii post-pandemie, în fața constrângerilor severe de aprovizionare, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Peste 1.000 de companii din peste 50 de țări participă la Salonul aviatic din Singapore, axat pe avioane de apărare și comerciale și condus de giganți ai industriei occidentale precum Airbus, Boeing și Lockheed Martin și concurenții lor chinezi, cum ar fi COMAC și AVIC, scrie News.ro.

Dacia Sandero începe anul pe primul loc în Europa. Fostul lider, Tesla Model Y, iese din Top 10 CITEȘTE ȘI Dacia Sandero începe anul pe primul loc în Europa. Fostul lider, Tesla Model Y, iese din Top 10

Companii ruse precum Russian Helicopters și Irkut, care au participat la edițiile trecute ale salonului, nu sunt prezente anul acesta, pe fondul războiului din Ucraina.

Cu toate acestea, sunt prezente companiile israeliene Israel Aerospace Industries și Rafael Advanced Defense Systems, care au renunțat la Dubai Airshow în noiembrie, pe fondul războiului Israel-Hamas din Gaza.

Delegații comerciali au îmbrăcat pălării și ochelari de soare într-o zi fierbinte și senină pentru a urmări demonstrații cu avioane militare din Singapore, Australia, India, Indonezia, Coreea de Sud și Statele Unite ale Americii, precum și cu avionul comercial COMAC C919 și un Airbus A350-1000, care funcționează cu 35% combustibil durabil pentru aviație.

COMAC, care și-a adus pentru prima oară avionul său propriu C919, cu fuzelaj îngust, în afara teritoriului chinez, a anunțat primele comenzi de avioane primite la eveniment, marți dimineață, compania chineză Tibet Airlines finalizând o comandă pentru 40 de avioane C919 cu un singur culoar și 10 avioane regionale ARJ21 și grupul de investiții și dezvoltare a aviației civile din Henan din China, care a comandat 6 avioane ARJ21.

Royal Brunei Airlines a anunțat ulterior o comandă fermă pentru patru avioane Boeing 787-9 Dreamliners, în timp ce producătorul de avioane american a organizat și o ceremonie de semnare pentru a marca o comandă recent plasată pentru 45 dintre avioanele cu fuzelaj larg din partea Thai Airways.

Având în vedere că are loc la începutul anului, există de obicei mai puține anunțuri de comenzi majore la salonul aviatic din Singapore decât la saloanele din Paris, Farnborough și Dubai.

VIDEO Umbrărescu avansează la primul nod rutier de tip turbion, investiție unică în România. Imagini aeriene CITEȘTE ȘI VIDEO Umbrărescu avansează la primul nod rutier de tip turbion, investiție unică în România. Imagini aeriene

Până la sfârșitul anului 2023, cererea de călătorii și-a revenit aproape complet de la nivelurile pre-pandemice, din 2019, călătoriile interne fiind cu 4% mai mari decât nivelurile anterioare COVID, iar piața internațională a rămas la 88% din nivelul pre-COVID, în principal din cauza revenirii mai lente a Chinei, conform datelor Asociației Internaționale de Transport Aerian.

”Vedem în 2024 o adevărată revenire la normal. Industria este în creștere, companiile aeriene câștigă din nou bani la nivel global. Pentru 2024, suntem cu adevărat optimiști”, a declarat Steven Townend, CEO-ul locatorului de avioane BOC Aviation din Singapore.

Furnizorii majori, producătorii de avioane și producătorii de motoare au avut dificultăți să țină pasul cu revenirea cererii, după ce scăderea bruscă din timpul COVID-19 a dus la pierderi de locuri de muncă, un deficit în transportul de marfă și o lipsă de competențe în industrie.

Grupul Boeing, în special, este supus controalelor după explozia în aer a unui panou de ușă de pe un avion  737 MAX al Alaska Airlines aflat în zbor, pe 5 ianuarie, care a determinat Administrația Federală a Aviației din SUA să facă pasul fără precedent de a îngheța producția celui mai vândut avion cu un singur culoar la 38 pe lună.

Airbus a anunțat luna aceasta o nouă întârziere a intrării în serviciu a avionului său cu autonomie mare A321XLR, cu un singur culoar, până în trimestrul trei, în loc de trimestrul doi.

Furnizorii au declarat pentru Reuters că Airbus produce aproximativ 50 de avioane din familia A320neo pe lună, comparativ cu un plan de producție care prevedea 58 până la sfârșitul anului 2023.

viewscnt
Afla mai multe despre
singapore
salon aviatic
comac