Sindicatul american UAW a extins greva de la Stellantis la cea mai mare fabrică de asamblare a Chrysler, care produce camionetele RAM

Sindicatul american UAW a extins greva de la Stellantis la cea mai mare fabrică de asamblare a Chrysler, care produce camionetele RAM
Profit.ro
Profit.ro
scris 24 oct 2023

Sindicatul United Auto Workers (UAW) a declanșat luni o grevă la cea mai mare fabrică de asamblare a Chrysler, parte a grupului Stellantis, lovind producția profitabilă de camionete RAM 1500 a producătorului auto, într-o extindere majoră a grevelor care au loc de mai bine de o lună pentru negociera noilor contracte colective de muncă, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

UAW, care a declanșat greve șa cei trei mari producători de automobile din Detroit, General Motor, Ford Motor și Stellantis, a dat vina pentru greva celor 6.800 de lucrători de la uzina din Michigan pe faptul că Stellantis a avut ”cea mai proastă propunere” cu privire la creșterea salariilor, salariiile lucrătorilor temporari și trecerea la statutul cu normă întreagă, precum și ajustări ale salariilor la costul vieții, scrie News.ro.

Directorul general al CFR Călători va rămâne în funcție încă patru ani CITEȘTE ȘI Directorul general al CFR Călători va rămâne în funcție încă patru ani

Peste 40.000 de membri de sindicat care lucrează la Ford, General Motors și Stellantis sunt acum în grevă, de când au început protestele, pe 15 septembrie - aproximativ 27% din forța de muncă totală a producătorilor de automobile - parte a unei campanii neobișnuite de lovituri simultane împotriva producătorilor auto care fac parte din așa numiții Detroit Three.

Oficialii Stellantis nu au putut fi contactați imediat pentru comentarii.

Sindicatul a cerut o creștere a salariilor cu 40%, inclusiv o creștere imediată cu 20%, îmbunătățiri ale beneficiilor, precum și includerea în contractul comectiv a lucrătorilor din fabricile de baterii EV, în temeiul acordurilor sindicale.

Greva UAW împotriva Sterling Heights este similară cu greva sa recentă de la uzina de asamblare Ford Kentucky Truck, cea mai profitabilă operațiune la nivel global.

”Extinderea la camionete se află într-adevăr în centrul a ceea ce produc aceste companii”, a spus Tim Ghriskey, un strateg senior de investiții la Ingalls & Snyder, care a deținut acțiuni auto în trecut.

UAW și producătorii de automobile negociază, de asemenea, cu privire la salariile viitoare și politicile de sindicalizare pentru fabricile de baterii pentru vehicule electrice, planificate de companiile mixte ale producătorilor de automobile și partenerii lor de baterii din Coreea de Sud.

FOTO Toyota ridică miza și anunță alte surprize CITEȘTE ȘI FOTO Toyota ridică miza și anunță alte surprize

Aceste discuții sunt complicate, deoarece întreprinderile sunt companii separate, iar producătorii de automobile nu trebuie să le includă pîn contractele lor principale cu UAW, conform legislației muncii din SUA.

Președintele United Auto Workers, Shawn Fain, s-a întâlnit cu lucrătorii din fabrică la plecare, strângând mâini și dând semne de pichet, potrivit unei postări sindicale pe X, platforma de socializare cunoscută anterior sub numele de Twitter.

Fain a avertizat vineri cu privire la mai multe greve la fabricile de camionete și SUV-uri din SUA, cu excepția cazului în care producătorii auto își îmbunătățesc ofertele de salarii și beneficii, insistând că companiile își pot permite mai mult decât pachetele record oferite.

El a spus că cei trei producători auto din Detroit au ajuns la o ofertă de creștere a salariilor cu 23% și au făcut progrese în alte probleme, dar le-a spus membrilor UAW că ”mai pot fi obținute câștiguri”.

GM și Ford spun că creșterile suplimentare ale costului vieții duc deja ofertele lor totale de compensare la o creștere de peste 30%.

Fain a recunoscut că unii membri ai UAW doresc să voteze ofertele primite, dar săptămâna trecută i-a îndemnat să nu cedeze ”fricii, incertitudinii, îndoielii și diviziunii”, despre care a spus că au fost semănate de companii. Fain le-a mai spus membrilor UAW că discuțiile se apropie de sfârșit.

viewscnt
Afla mai multe despre
uaw
greva
sindicat