UE introduce limite pentru emisiile de particule cauzate de uzura frânelor și anvelopelor

UE introduce limite pentru emisiile de particule cauzate de uzura frânelor și anvelopelor
Profit.ro
Profit.ro
scris 19 dec 2023

Negociatorii de la Parlamentul European și statele membre UE au ajuns luni la un acord privind noile limite referitoare la emisiile autovehiculelor, autobuzelor și altor vehicule, denumite "Euro 7", și, pentru prima dată, se introduc limite pentru emisiile de particule cauzate de uzura frânelor și anvelopelor, transmite DPA.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Începând din 1992, Uniunea Europeană a înăsprit progresiv limitele referitoare la emisiile vehiculelor, pentru a reduce substanțele dăunătoare pentru mediu și sănătate. Însă, ca urmare a presiunilor exercitate în special de Franța și Italia, noile limite sunt mai puțin ambițioase comparativ cu propunerea formulată de Comisia Europeană în 2022, în ideea de a păstra competitivitatea industriei auto și cele 14 milioane de locuri de muncă din UE, scrie Agerpres.

Schimbări în managementul Renault: directorul operațional Dacia preia conducerea serviciilor comerciale ale grupului CITEȘTE ȘI Schimbări în managementul Renault: directorul operațional Dacia preia conducerea serviciilor comerciale ale grupului

De asemenea, industria auto a atras atenția asupra impactului unor norme prea severe asupra locurilor de muncă, precum și asupra prețului automobilelor, care sunt din ce în ce mai puțin accesibile pentru clasa mijlocie.

Standardele pentru emisiile vehiculelor nu acoperă doar gazele de eșapament, cum ar fi oxizii de azot (NOx), ci și alte emisii provenite din trafic, precum particulele ultrafine cauzate de uzura frânelor și anvelopelor. Astfel, vehiculele electrice și cele alimentate cu hidrogen sunt supuse normelor Euro 7.

Conform Parlamentului European, normele se aplică mașinilor și camionetelor la 30 de luni după intrarea lor în vigoare, iar pentru autobuze și camioane la 48 de luni.

Numai în UE, poluarea aerului duce la peste 300.000 de decese premature pe an, conform datelor publicate de Comisia Europeană.

Uniunea Europeană a decis să interzică vânzarea de automobile noi echipate cu motoare pe benzină și motorină începând din 2035, în beneficiul vehiculelor electrice.

viewscnt
Afla mai multe despre
anvelopel
frane