Valoarea totală a pieței serviciilor poștale a depășit 3 miliarde lei în 2019, în scădere cu 3%

Valoarea totală a pieței serviciilor poștale a depășit 3 miliarde lei în 2019, în scădere cu 3%
scris 4 dec 2020

Valoarea totală a pieței serviciilor poștale a fost de 3,04 miliarde lei în anul 2019, cu 3% mai puțin față de 2018, iar numărul total de reclamații primite de furnizorii de servicii poștale a crescut cu 12% în anul 2019, la 627.000 reclamații, arată raportul de date statistice privind serviciile poștale în anul 2019 realizat de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).

”Numărul total de reclamații primite de furnizorii de servicii poștale a crescut cu 12% în anul 2019 (627.000 reclamații), însă ponderea celor considerate ca fiind întemeiate (105.000) a rămas la 17% din total. Pentru 48.000 au fost acordate despăgubiri, în valoare totală de 14,3 milioane de lei, însemnând o valoare medie a unei despăgubiri de 269 lei, în creștere cu 6%”, arată raportul ANCOM.

Poveste la metrou - un tren nu a mai plecat din stație, călătorii l-au găsit pe mecanic beat în cabină. Metrorex a declanșat o anchetă CITEȘTE ȘI Poveste la metrou - un tren nu a mai plecat din stație, călătorii l-au găsit pe mecanic beat în cabină. Metrorex a declanșat o anchetă

Valoarea totală a pieței serviciilor poștale a fost de 3,04 miliarde lei în anul 2019, cu 3% mai puțin față de 2018. Astfel, un locuitor a generat pe parcursul anului 2019, în medie, venituri pentru furnizorii de servicii poștale în valoare de 157 lei, scrie News.ro

În funcție de veniturile din servicii poștale obținute în anul 2019, principalii competitori de pe piața serviciilor poștale din România sunt Fan Courier, cu o cotă de piață de 23%, Compania Națională Poșta Română (22%) și Urgent Cargus cu 12% din totalul veniturilor, relevă raportul autorității.

Potrivit acestuia, în 2019, peste trei sferturi dintre coletele interne au fost livrate în cel mult o zi.

”Raportul de date statistice privind serviciile poștale în anul 2019 realizat de ANCOM reflectă o ușoară tendință de scădere a pieței, cu 3%, pe ansamblul traficului, dar și al veniturilor totale în valoare de 3 miliarde lei. Scăderile au fost semnificativ atenuate de creșterea traficului de colete cu 27% pentru al doilea an consecutiv, ca efect al intensificării comerțului electronic, atât la nivel intern, cât și internațional. Coletele au adus trei sferturi din veniturile serviciilor poștale în 2019 ”, a declarat Eduard Lovin, vicepreședintele ANCOM.

Din totalul de 561 de milioane de trimiteri poștale (în scădere cu 3% față de anul 2018), cele mai multe sunt trimiteri de corespondență (65%), în timp ce coletele au reprezentat 26% din totalul traficului, restul fiind reprezentat de alte categorii de trimiteri poștale.

Numărul mediu de trimiteri poștale pe locuitor a fost de 29, din care 19 au fost trimiteri de corespondență, iar 8 au fost colete.

Traficul de colete a crescut cu 27% până la 146 de milioane și a generat venituri de peste 2,2 miliarde de lei, însemnând un venit mediu de peste 15 lei/colet (13 lei pentru un colet intern, trimis pe teritoriul României, comparativ cu 105 lei pentru un colet internațional, trimis din România către alte țări).

Coletele interne au fost livrate în medie în 1,4 zile de la intrarea în rețelele poștale, 78% dintre acestea fiind livrate în ziua imediat următoare, doar 1% fiind transmise în 5 zile sau mai mult. După cum era de așteptat, 9 din 10 colete au fost livrate la adresele precizate de clienți (domiciliu, serviciu), sub 1% fiind livrate prin intermediul sistemelor automate.

Deși dețin o pondere de 65% din totalul traficului poștal din România, trimiterile de corespondență și imprimatele au generat doar 22% din veniturile pieței, venitul mediu obținut pentru o astfel de trimitere fiind de 1,8 lei.

Livrată intern, o astfel de trimitere a generat în medie 1,5 lei și a ajuns la destinatar în medie în 2,9 zile, dublu comparativ cu un colet.

Traficul de trimiteri din sfera serviciului universal a ajuns la 193 de milioane de trimiteri poștale în anul 2019 (în creștere cu 7% față de anul anterior). Din totalul de trimiteri incluse în serviciul universal, 84% au fost trimiteri interne (163 de milioane de trimiteri, în creștere cu 13% comparativ cu anul anterior), iar restul de 16% au fost trimiteri internaționale (30 de milioane de trimiteri).

În 2019, prin serviciul universal au fost distribuite 27,7 milioane taloane de plată a drepturilor de protecție socială și documente de informare întocmite de Casa Națională de Pensii Publice.

Serviciul universal a contribuit astfel cu 34% la realizarea traficului poștal și cu 19% la realizarea veniturilor.

viewscnt
Afla mai multe despre
servicii postale
ancom