MOL România: Piața carburanților a crescut anul trecut, după mai mulți ani de scădere

MOL România: Piața carburanților a crescut anul trecut, după mai mulți ani de scădere

Sursa foto: Profit.ro / Laszlo Raduly

scris 23 mar 2016

Scăderea prețurilor și revenirea cererii a contribuit la un avans de circa 2% a vânzărilor de carburanți la benzinăriile din România în 2015, după ani de scădere, iar estimările pentru acest an sunt "moderat optimiste", a declarat directorul general al MOL România, Kinga Daradics.

Grupul MOL, cu afaceri în mai multe țări din Europa Centrală și de Est, este al patrulea jucător pe piața distribuției de carburanți din România, scrie News.ro

Prețul petrolului a scăzut, anul trecut, de la circa 60 de dolari pe baril în iulie 2015, la circa 35 de dolari pe baril în decembrie 2015.

Potrivit datelor furnizate de MOL, în cele zece piețe din regiune pe care grupul este prezent, cererea de carburanți a crescut anul trecut cu 5%, în medie. Datele includ atât vânzările de retail, cât și cele de carburanți către flote.

”MOL România speră ca tendința de revenire să continue și în acest an, având în vedere ritmul de creștere economică, creșterea vânzărilor de vehicule noi atât pe segmentul turisme cât și pe cel de vehicule comerciale, cât și creșterea economică pe ansamblu”, a spus Daradics.

Alertă pentru banii UE: Guvernul scoate bani din Trezorerie pe cofinanțare pentru a nu pierde până la 2,2 mld. lei CITEȘTE ȘI Alertă pentru banii UE: Guvernul scoate bani din Trezorerie pe cofinanțare pentru a nu pierde până la 2,2 mld. lei

Vânzările MOL de carburanți, GPL și lubrifianți de pe piața românească au crescut anul trecut cu 17% comparativ cu anul precedent, până la 586.000 de tone, în special ca urmare a extinderii rețelei de benzinării.

În 2015, grupul MOL și-a extins semnificativ rețeaua, până la aproape 200 de unități, după ce a achiziționat rețeaua de 42 de benzinării Agip din România.

”Pe lângă achiziția rețelei concurente, compania a deschis anul trecut șapte noi benzinării, dintre care șase sunt situate pe noile segmente de autostradă. Pentru acest an sunt prevăzute 11 noi deschideri”, a precizat Daradics.

După finalizarea achiziției ENI România, Grupul MOL a depășit ținta de cotă de piață asumată pentru anul 2015, de 15% din piața retail a carburanților.

Grupul ungar și-a propus ca țintă să intre între primii trei distribuitori de carburanți pe fiecare piață pe care activează, inclusiv în România, în următorii trei ani. În România, primii trei distribuitori de carburanți sunt, în ordine, OMV Petrom, Rompetrol și Lukoil.

viewscnt
Afla mai multe despre
mol romania
carburanti