Vânzările retail de motorină ale MOL în România au crescut cu 12% în primul semestru

Vânzările retail de motorină ale MOL în România au crescut cu 12% în primul semestru
scris 4 aug 2017

Vânzările retail de motorină ale MOL în România au crescut cu 12% în prima jumătate a anului, în timp ce vânzările de benzină s-au majorat cu 1%, comparativ cu prima jumătate a lui 2016, arată datele transmise vineri de subsidiara din România a grupului petrolier ungar MOL.

Oficialii MOL spun că toate segmentele de business au înregistrat creștere, ceea ce a generat o majorare cu 23 % a rezultatului operațional comparativ cu perioada similară a anului trecut, scrie News.ro.

Segmentul Upstream a înregistrat un rezultat EBITDA de 128 miliarde forinți (447 milioane dolari), în creștere cu 45% față de perioada similară a anului trecut, și a generat un flux de numerar liber de 321 milioane dolari. Principalii factori care au determinat această evoluție au fost ascensiunea prețurilor la hidrocarburi pe fondul majorării cu 30% a prețului țițeiului Brent, precum și costurile de exploatare mai mici.

Ce-ai vrea să îi faci, părinte Pomohaci? CITEȘTE ȘI Ce-ai vrea să îi faci, părinte Pomohaci?

Producția medie de hidrocarburi a atins 110.000 bep/zi în primele șase luni.

Segmentul Downstream a realizat totodată un rezultat operațional de 186 miliarde forinți (652 milioane dolari) în prima jumătate a anului. În perioada analizată, s-a înregistrat o creștere de 8% față de perioada similară a anului trecut.

De asemenea, segmentul Servicii pentru Clienți (retail) a generat un rezultat operațional EBITDA record la nivelul primului semestru, de 43 miliarde forinți (150 milioane dolari), cu 18% peste nivelul înregistrat în prima jumătate a anului precedent.

Segmentul Gas Midstream (transport de gaze naturale) a generat un rezultat EBITDA de 31 miliarde forinți (107 milioane dolari), în creștere cu 12% față de primul semestru al anului precedent.

Mai mult, MOL se află în prezent cu un pas mai aproape de a construi o rețea de peste 250 de încărcătoare pentru vehicule electrice în Europa Centrală și de Est, ca parte a consorțiului NEXT-E, care a primit în acest scop o finanțare UE de 19 milioane de euro.

“Ne îmbunătățim semnificativ estimarea pentru 2017 privind rezultatul operațional (clean CCS EBITDA) la peste 2,3 miliarde dolari (față de peste 2 miliarde dolari estimate anterior) datorită performanței solide înregistrată de Grup în prima jumătate a anului”, spune Zsolt Hernádi, președinte și director general al Grupului MOL.

MOL a ajuns al treilea jucător pe piața distribuției de carburanți în România, după OMV Petrom, companie controlată de grupul austriac OMV, și Rompetrol, afacere controlată de compania kazahă de stat KazMunayGas.

Grupul MOL are o rețea de aproximativ 2.000 de benzinării în Europa Centrală și de Sud-Est, în zece țări, din care peste 200 în România.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
mol
motorina