Aquila - cel mai mare profit de la înființarea companiei

Aquila - cel mai mare profit de la înființarea companiei
Profit.ro
Profit.ro
scris 27 feb 2023

Listat în ultima parte a anului 2021, liderul serviciilor logistice și de transport din România, Aquila, a încheiat anul 2022 cu afaceri în creștere și un profit net de 85 milioane lei, cu 20% peste anul anterior. Profitul net preliminar este cel mai mare de la înființarea companiei.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Rezultatul obținut vine în contextul creșterii veniturilor companiei cu 15%, până la 2.210 milioane lei, susținute de segmentul de distribuție, în special de vânzările prin canalul HoReCa și cel de proximitate (benzinării și magazine de proximitate), precum și de brandurile proprii.

Rezultate în creștere a obținut și compania achiziționată în 2021, Trigor AVD, unul dintre primii jucători de pe piața de distribuție a bunurilor de larg consum din Republica Moldova.

Gigantul german din industria chimică BASF, prezent și în România, desființează 2.600 de posturi. Acțiunile scad CITEȘTE ȘI Gigantul german din industria chimică BASF, prezent și în România, desființează 2.600 de posturi. Acțiunile scad

„Strategia este confirmată de rezultate financiare istorice, în primul an de prezență la Bursa de Valori București. Ne-am concentrat pe diversificarea portofoliului de produse, dezvoltarea brandurilor proprii și pe canalele de distribuție cu ritm mai mare de creștere. Am integrat în activitatea noastră componenta de sustenabilitate, continuăm investițiile în proiecte care ne vor mai face mai eficienți, ne vor consolida rezultatele și vom reduce continuu amprenta asupra mediului”, spune Cătălin Vasile, CEO Aquila.

În structura veniturilor, toate cele trei segmente de afaceri au înregistrat creșteri: distribuție, 15%, logistică, 7%, și transport, 15%. Veniturile aferente brandurilor proprii, Gradena și La Masă, au avut un avans de 43% în 2022, până la 67,5 milioane lei.

Marja brută a companiei s-a îmbunătățit cu 1,6 puncte procentuale, până la 21,3%, influențată de mixul de produse vândute și de concentrarea pe canalele cu cele mai bune rezultate.
Rezultatele financiare preliminare au depășit bugetul pentru 2022.

Compania își propune dublarea EBITDA până în 2026 prin dezvoltarea afacerii și M&A, prin achiziții de companii care dețin în portofoliu branduri proprii sau sunt distribuitorii unor branduri cu notorietate.

Aquila și-a propus ca țintă, de asemenea, reducerea cu 10% a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2026, prin reînnoirea flotei, optimizarea rutelor de transport, eficientizarea operațiunilor logistice, cursuri de conducere defensivă pentru angajați, precum și utilizarea surselor alternative de energie.

viewscnt
Afla mai multe despre
aquila
bvb
bursa