GRAFIC Emisiunea de obligațiuni în valoare de 3 milioane de lei a companiei Ascendia intră la tranzacționare pe bursă

GRAFIC Emisiunea de obligațiuni în valoare de 3 milioane de lei a companiei Ascendia intră la tranzacționare pe bursă
scris 2 oct 2019

Firma de software pentru învățare Ascendia aduce, începând din 2 octombrie, titlurile sale obligatare în valoare de 3 milioane de lei pe sistemul alternativ de tranzacționare AeRO. Instrumentul financiar subscris de 35 de investitori poartă o dobândă fixă de 10%.

Pe fondul unei secete de oferte publice de listare pe segmentul acțiuni, care era cât pe ce să compromită lichiditatea și, implicit, șansele Bursei de Valori București de a primi statutul de piață emergentă, pe această piață continuă, însă, exercițiile unor firme mai mici care emit instrumente cu venit fix. Este rândul societății de e-Learning Ascendia să promoveze emisiunea sa de obligațiuni în valoare de 3 milioane lei (aproximativ 630.000 de euro), închisă în iunie cu un grad de subscriere de 114% anunțat atunci de intermediarul operațiunii închise după numai o zi, SSIF TradeVille.

DECIZIE ISTORICĂ-PARADOX. Hulita „taxă pe lăcomie” a majorat lichiditatea la BVB pe ultima sută de metri anul trecut și a ridicat bursa românească în rândul piețelor emergente. Bani suplimentari ar urma să ajungă în România CITEȘTE ȘI DECIZIE ISTORICĂ-PARADOX. Hulita „taxă pe lăcomie” a majorat lichiditatea la BVB pe ultima sută de metri anul trecut și a ridicat bursa românească în rândul piețelor emergente. Bani suplimentari ar urma să ajungă în România

Titlurile obligatare, care au primit simbolul ASC22, vor fi disponibile la tranzacționare pe sistemul alternativ de tranzacționare AeRO. Cele 30.000 de obligațiuni cu valoare nominală de 100 de lei au scadența la 3 ani și oferă celor 35 de investitori, care au subscris, un randament anual fix de 10%, plătibil semestrial.

Pe ce se duc banii

Finantarea atrasă va fi utilizată pentru accelerararea activității comerciale în principal prin creșterea capacității de vânzări și marketing pentru 3 linii de afaceri importante, a anunță emitentul. Este vorba de în primul rând de segmentul Corporate eLearning cu platforma de Enterprise Learning Management System - Coffee LMS - pentru companii mari si medii, precum și serviciile de realizare cursuri elearning.

În al 2-lea rând, resursele vor fi folosite pentru dezvoltarea platformei digitale Livresq.com ce înlesnește crearea și care va fi lansată în acest semestru, iar în al 3-lea rând banii vor merge către Timlogo.ro, cea mai mare platformă de logopedie din Romania, platformă lansată în semestrul II din 2018.

Performanță negativă în piață a acțiunilor sale

Compania a fost înființată în 2007 de către Cosmin Mălureanu, activitatea fiind axată pe dezvoltarea de software, cu preponderență software educational, iar în anul 2016 a fost listată pe piața AeRO, unde în prezent se tranzacționează la un preț cu aproximativ jumătate mai mic decât cel al primelor zile în ring și care îi oferă o capitalizare bursieră de 10,69 milioane lei (2,25 milioane euro). Sub aspect tehnic, însă, în ultimele săptămâni, cotația a dat semnalul că tinde să inverseze trendul, așa cum se vede și pe graficul atașat, care trebuie totuși luat sub rezervă având în vedere volumele slabe pe acest emitent.

GRAFIC Emisiunea de obligațiuni în valoare de 3 milioane de lei a companiei Ascendia intră la tranzacționare pe bursă

Ascendia a încheiat 2018 cu un profit în creștere cu 34% față de rezultatul net din 2017, iar veniturile totale au crescut cu circa 40% comparativ cu anul precedent, la 3,6 milioane lei. Pe lângă dezvoltarea produselor proprii, compania evaluează oportunitatea unor potențiale investiții în companii cu linii de afaceri concurente sau complementarea liniilor proprii

viewscnt
Afla mai multe despre
obligatiuni
ascendia
tradeville
aero
bvb
bursa