TeraPlast a raportat pierderi de 1,07 milioane lei în primul trimestru al anului

TeraPlast a raportat pierderi de 1,07 milioane lei în primul trimestru al anului
Profit.ro
Profit.ro
scris 3 mai 2018

Grupul TeraPlast, cel mai mare procesator de PVC din România și unul dintre principalii producători de materiale pentru piața construcțiilor și instalațiilor, a raportat pierderi de 1,07 milioane lei în primul trimestru al anului, de la un profit net de 1,65 milioane lei în perioada similară a anului anterior, arată raportul transmis joi Bursei de Valori București (BVB).

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

”Din perspectiva echipei de management a Grupului TeraPlast, 2018 a început ca un an volatil și nu avem motive să credem că această volatilitate se va reduce în trimestele următoare. În aceste prime trei luni, competiția între producători s-a dat în primul rând pe preț, aspect reflectat în marja EBITDA de 6%, pe care grupul a realizat-o în trimestrul I 2018”, spun oficialii companie, într-un comunicat.

De asemenea, grupul TeraPlast a înregistrat în primul trimestru o cifră de afaceri de 131 milioane lei, de la 67 milioane lei în trimestrul 1 2017.

VIDEO Gap, Zara, H&M renunță la produsele din mohair în colecțiile lor CITEȘTE ȘI VIDEO Gap, Zara, H&M renunță la produsele din mohair în colecțiile lor

”Principala contribuție la aceasta creștere au avut-o business-urile intrate în portofoliul grupului în 2017: Depaco - Wetterbest, fabrica de panouri sandwich din Serbia și business-ul Politub”, a informat compania.

Grupul TeraPlast include societățile TeraSteel România și TeraSteel Serbia (producători de panouri sandwich și structuri metalice zincate), TeraPlast (producător de țevi, granule și profile din PVC), Depaco (producătorul țiglei metalice marca Wetterbest), TeraGlass (producător de ferestre și uși din PVC) și distribuitorul TeraPlast Ungaria.

Divizia Steel, TeraSteel România, TeraSteel Serbia și Depaco, a generat 56% din cifra de afaceri a grupului din primul trimestru al acestui an.

Una dintre direcțiile strategice ale grupului a vizat reducerea impactului politicilor economice ale statului și a investițiilor în sectorul public, obiectiv realizat prin strategia investițională și M&A.

Începând din acest an, situațiile financiare ale grupului includ Depaco, societate aflată sub controlul TeraPlast din ianuarie.

Depaco a înregistrat o cifră de afaceri de 25,54 milioane lei, în creștere cu 13% față de trimestrul 1 2017.

Segmentul de panouri sandwich a generat o cifră de afaceri de 47,79 milioane lei (mai mare cu 80% față de primele trei luni din 2017).

În 2018, TeraSteel Serbia a încheiat contracte importante cu clienți din Serbia, Kosovo, Muntenegru, Macedonia și Croatia, urmându-și strategia de a deveni un jucător regional semnificativ.

Divizia de mase plastice a înregistrat o cifră de afaceri de 58 milioane lei în perioada ianuarie-martie, în creștere cu 44% față de trimestrul I 2017, contribuția segmentului de polietilenă (prin brandul Politub) în cifra de afaceri fiind de 5 milioane de lei.

În prezent, divizia se află în curs de implementare a strategiei de creștere a competitivității pe piața de sisteme de infrastructură pentru apă și gaz.

Motorul de creștere al pieței de construcții va fi în continuare sectorul privat, pentru sectorul de infrastructură, care reprezintă 12% din cifra de afaceri bugetată de grup pentru 2018, neexistând previziuni clare.

Portofoliul de produse al grupului este structurat pe șapte linii de business: instalații & amenajări, profile tâmplărie, granule, panouri termoizolante, structuri metalice zincate, tâmplărie termoizolantă și țiglă metalică, prin brandul Wetterbest.

Grupul TeraPlast este activ pe piața externă din octombrie 2017, după deschiderea TeraSteel Serbia, prima fabrică inaugurată după 1990 și aflată integral în proprietatea unei firme românești. În ultimii zece ani Grupul TeraPlast a investit 246 de milioane de lei în dezvoltarea și modernizarea capacităților de producție, dar și în extinderea portofoliului de produse. Începând din 2 iulie 2008 cea mai mare companie din Grup - TeraPlast este listată la Bursa de Valori București, sub simbolul TRP.

viewscnt
Afla mai multe despre
teraplast
pierderi