ANCOM amendează Telekom Mobile cu peste un milion de lei pentru incidentul de securitate din luna martie. UPDATE: Reacția operatorului

ANCOM amendează Telekom Mobile cu peste un milion de lei pentru incidentul de securitate din luna martie. UPDATE: Reacția operatorului
scris 23 mai 2018

ANCOM a sancționat Telekom Romania Mobile Communications cu două amenzi în cuantum de 1,1 milioane de lei pentru nerespectarea obligației prevăzute în licența de utilizare a frecvențelor radio deținută de a se asigura ca indisponibilitatea rețelei este mai mică de 35 de minute pentru o perioadă de 6 luni și, respectiv, nerespectarea obligației de a păstra log-urile de rețea înregistrate la nivelul de granularitate din licență.

"Analiza documentelor transmise de către Telekom Mobile cu privire la incidentul de securitate care i-a afectat rețeaua în luna martie a acestui an a arătat că au fost încălcări grave ale condițiilor de disponibilitate ale serviciilor furnizate către utilizatori. A fost cel mai grav incident înregistrat pe piața comunicațiilor electronice din România, prin urmare am aplicat acestui furnizor două amenzi în valoare totală de 1.100.000 de lei.”, a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.

UPDATE ora 19.00

“Am luat la cunostință despre decizia ANCOM și vom analiza concluziile Autorității”, au declarat reprezentanții operatorului la solicitarea Profit.ro.

Obligații din licența de utilizare a frecvențelor radio

Conform obligațiilor asumate prin licența de utilizare a frecvențelor radio, furnizorul trebuie să se asigure că indisponibilitatea rețelei nu depășește 35 de minute pe o perioadă de 6 luni. Pentru că indisponibilitatea rețelei a avut consecințe grave, afectându-le utilizatorilor posibilitatea de a realiza convorbiri, de a accesa serviciile de poștă electronică, de a accesa serviciile de supraveghere de la distanță a persoanelor sau de a telecomanda dispozitive de siguranță/protecție, Telekom Mobile a primit o amendă în valoare de 600.000 de lei.

O altă obligație prevăzută în Licență prevede ca furnizorul să păstreze log-urile de rețea înregistrate pentru o perioadă de 6 luni. Aceste instrumente sunt folosite pentru a putea demonstra Autorității disponibilitatea rețelei conform cerințelor impuse. Furnizorul nu a putut îndeplini cererea ANCOM de a transmite log-urile de rețea înregistrate pentru ultimele 6 luni la nivelul de granularitate din Licență, îngreunând astfel analiza efectuată pentru a determina gradul real de indisponibilitate a rețelei Telekom Mobile în data de 05.03.2018. Pentru această abatere, Autoritatea a aplicat o amendă în valoare de 500.000 de lei.

Obligațiile furnizorilor în privința raportărilor incidentelor de securitate

Conform reglementărilor în vigoare, furnizorii de rețele și servicii de comunicații electronice au obligația de a lua măsurile tehnice și organizatorice adecvate pentru a gestiona în mod corespunzător riscurile privind securitatea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice, în special pentru a preveni și limita impactul incidentelor de securitate asupra utilizatorilor și asupra rețelelor interconectate. De asemenea, aceștia au obligația de a lua toate măsurile necesare pentru a garanta integritatea rețelelor proprii, astfel încât să asigure continuitatea furnizării serviciilor prin intermediul acestor rețele.

Incidentele care afectează un număr mai mare de 5.000 de conexiuni, timp de cel puțin 60 de minute sunt incidente cu impact semnificativ care pot afecta sau amenința, direct sau indirect, securitatea și integritatea rețelelor și serviciilor de comunicații electronice la nivel național sau european.

Telekom Romania Mobile Communications (fost Cosmote) este parte a grupului Deutsche Telekom și al treilea jucător pe piața locală de telefonie mobilă.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
telekom
amenda
ancom