Cum e să lucrezi pentru companii din Silicon Valley – experiența personală a unui inginer software de la Gemini Solutions

Cum e să lucrezi pentru companii din Silicon Valley – experiența personală a unui inginer software de la Gemini Solutions
Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 13 apr 2020

Making Software Happen în stilul Silicon Valley

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Silicon Valley este scena pe care Gemini Solutions și-a făcut intrarea în lumea dezvoltării software, acum mai bine de 15 ani. Prin urmare, mentalitatea și modul de lucru specifice acestei comunități-etalon al inovației tehnologice au însoțit echipa Gemini încă de la primele proiecte, cizelând și potențând standardele lor de lucru. Stilul de operare al companiei poartă amprenta acelor influențe timpurii și astăzi, în proiecte și colaborări care au depășit spațiul american.

Pentru a înțelege ce înseamnă, concret, să lucrezi într-o companie cu ADN tehnologic pentru entități din „The Valley,” am cules impresiile la prima mână ale unui profesionist IT care a avut și continuă să aibă contact direct cu un mare nume din State. Iată, în continuare, povestea lui Mihai Petrescu, Android Practice Lead la Gemini Solutions.

 Începutul la Gemini Solutions

În urmă cu 5 ani și jumătate (Octombrie 2014), mă aflam la o răscruce de drumuri în cariera profesională. Lucram pentru o companie IT cu specific outsource, însă nu aveam satisfacția profesională că aduc un plus de valoare în cele 5-6 proiecte în care eram implicat.

Fusesem abordat, de-a lungul timpului, de câteva ori de către compania Gemini Solutions, dar parcă nu venise încă momentul să trec mai departe. Totuși, la un moment dat, am decis să am o discuție cu Gemini, ca să văd despre ce e vorba.

În urma discuțiilor tehnice, am înțeles, printre altele, cam care este profilul clienților specifici companiei, care lucra preponderent cu start-up-uri din Silicon Valley și companii din Vestul Europei. Concret, proiectul la care urma să lucrez se numea Yummly, și avea în spate un start-up cu același nume, adânc înrădăcinat în Silicon Valley.

Mai lucrasem anterior pentru un start-up din România și mi-a plăcut foarte mult energia și vibe-ul lor, și, în egală măsură, “haosul” și entuziasmul care sunt foarte contagioase în genul ăsta de echipe - așa că am hotărât să bat palma cu Gemini Solutions.

Schimbarea

Într-un an și jumătate la fosta companie am trecut prin multe proiecte, însă doar la final am prins un proiect de la zero, care mi-a adus satisfacția dorită. La Gemini Solutions, însă, se lucra la cu totul alt nivel încă de atunci.

Când am intrat pe proiectul Yummly, în 2014, acesta avea 5 luni de existență în Gemini, nu fusese lansată aplicația încă și eram 2 dezvoltatori mobile + 1 QA. Acum, în 2020, avem 6 dezvoltatori + 2 QA + 1 Automation Engineer - și asta doar pe platforma Android. În total, în proiect sunt implicați activ un număr de 13 dezvoltatori mobile + 2 QA + 2 Automation Engineers, iar asta doar pe plan local. Am subliniat cifrele pentru a se înțelege amploarea proiectului și viteza cu care crește echipa datorită nevoilor tot mai mari de dezvoltare.

Deși în tot acest timp nu am schimbat proiectul, pot spune cu mâna pe inimă că nu am simțit nevoia unei schimbări de proiect niciun moment, având în vedere diversitatea de funcționalități noi, complexitatea în continuă creștere și fără să dea semne că s-ar reduce. Aici pot sublinia faptul că acesta este un lucru total atipic în piață, însă des întâlnit la Gemini Solutions. Marele atu al companiei este că nu trebuie să aștepți următorul proiect pentru a primi un „flavour” nou, sau ceva mai interesant, care să-ți împlinească setea de diversitate – fiecare proiect este atât de complex, încât nu simți niciodată că stagnezi, și întreaga echipă se implică total tocmai pentru că găsesc, cu toții, în proiect, tot ceea ce își doresc și la nivel de challenge, și de teamwork, și de rezultate palpabile, și de satisfacții personale.

Am pornit la drum în această echipă ca team member și am ajuns team leader, bucurându-mă de oportunitatea de a construi o echipă bine închegată, cu viziune comună și dorința de evoluție și perfecționare continuă.

Pe scurt, în tot acest timp nu am avut un moment de respiro, lucram la “foc automat”, feature nou dupa feature nou, care mai de care mai complex și mai interesant, plecând de la nevoia și dorința de a folosi cele mai noi framework-uri și metodologii de dezvoltare a aplicațiilor mobile. De altfel, acestea sunt și cerințele pieței IT, care se află într-o continuă evoluție.

Aș putea spune că ritmul s-a “întețit” în momentul în care compania clientului nostru a fost achiziționată de către un gigant din industria electrocasnicelor, Whirlpool. Șansa a fost de partea lor și și-au păstrat statutul de companie individuală, nu au fost “înghițiți”, lucru ce a dus la păstrarea spiritului și vitezei specifice start-up-urilor din Silicon Valley. Totuși, începând cu acel moment, am început să adăugăm constant și features cu specific IoT, lucru total nou și foarte challenging pentru noi.

Un moment de răscruce a avut loc în urmă cu aproximativ 2 ani, atunci când am primit o vizită din partea clientului nostru și am pus la cale un plan complex de re-arhitecturizare a proiectului, fără a întrerupe dezvoltarea de noi features.

Momentul era unul propice, toate companiile IT treceau printr-un proces similar. Din fericire, clientul nostru a fost de la bun început open minded și onboard, deoarece își dorea să menținem același ritm alert și soluția re-arthitecturizării în paralel cu dezvoltările era singurul mod în care puteam continua munca fără să stagneze nici producția.

Evoluția de la o architectură no-name la o architectură modernă, de tip MVVM, alături de repository pattern și Android Jetpack, au făcut să fie o adevărată plăcere să interacționezi și să paralelizezi task-urile. Structura proiectului a devenit modulară, iar arhitectura MVVM ne ajută să lucrăm în paralel pe același feature mult mai ușor.

Perspective

The “hype train”, cum i-aș putea spune, nu are o destinație finală, pentru că este într-o continuă evoluție și acest lucru ne ajută pe toți să rămânem focalizați și determinați să oferim tot ce avem mai bun pe tot parcursul proiectului. Accesul constant la tehnologii de ultimă oră este, probabil, atuul care atârnă cel mai greu pentru majoritatea developerilor, iar deschiderea clientului către nou și vibe-ul unei colaborări bazate pe căutarea unor soluții out of the box sunt absolut contagioase.

Practic, direcțiile vin atât din partea clientului, a corporației, sau Google, cât și a noastră, a dezvoltatorilor. Da, ați citit bine, chiar și noi avem ceva de spus în această ecuație, lucru care nu putea să mă bucure mai mult și pe care nu-l întâlnești prea des. Consider că fiecare dintre noi avem multe de oferit și suntem firi foarte creative, dar avem nevoie de acel spațiu minim pentru a crea, spațiu pe care-l avem în această relație.

Ce sfat pot oferi celor care caută o schimbare în acest moment sau celor care se află la început de drum? Deși, la începuturile mele, nu am fost pus în fața următoarei alegeri: să lucrez pentru o companie IT de produs sau o companie IT cu specific outsource, am început prin a lucra pentru o companie IT de produs și am tranziționat către una cu specific outsource. Nu am căutat asta, pur și simplu s-a întâmplat. Deși prima oară nu am ajuns unde mi-aș fi dorit, am continuat să fiu optimist și să dau șanse. Răbdarea, perseverența, cât și perfecționarea continuă m-au ținut pe acest drum și am ajuns într-un loc în care proactivitatea și automotivarea sunt puse la lucru, astfel că mă pot implica profund în proiect, contribuind concret la dezvoltarea unor tehnologii, și nu doar superficial (simplu schimb de servicii).

Am reușit să construim o relație bazată pe încredere atât între noi, cât și împreună cu clienții noștri - care ne consideră ca fiind o extensie a echipei lor și nicidecum “simpli colaboratori”.

Recomand oricui să încerce următorul exercițiu: când te trezești de dimineață, știi ce ai de făcut și ce vrei să faci? Sunt unul și același lucru? Atunci, ai putea spune că ești pe drumul cel bun; dacă nu, atunci înseamnă că schimbarea trebuie să vina de undeva, și cel mai bine este sa înceapă cu tine.

Îi mulțumim lui Mihai pentru cuvintele sincere și sperăm că povestea lui va inspira și alți „căutători” pe calea succesului profesional și a satisfacției personale în vasta lume a dezvoltării software. Evident, nu oricine are șansa de a lucra cu o companie din Silicon Valley, dar, după cum s-a demonstrat deja, românii sunt foarte apreciați pentru performanțele lor în zona IT nu numai de giganții tehnologi din Statele Unite, dar și de companiile de profil din Vestul Europei și Asia.

Prin urmare, cu suficientă determinare și perseverență, fiecare își poate găsi cea mai potrivită Vale pentru personalitatea și skill-urile lui, chiar dacă, pentru a ajunge la ea, va trebui să treacă peste niște culmi. Succes!

Gemini Solutions este o companie de tehnologie înființată în anul 2005 de către Theodor Nissim și Florin Pîrlea. Compania are biroul  de marketing și vânzări în Sillicon Valley, California, iar centrul de dezvoltare software este în România (cu sedii in București, Cluj-Napoca și Iași).

viewscnt
Afla mai multe despre
gemini solutions
cariere it
silicon valley
inginer software
mihai petrescu