Facebook limitează accesul la reclame paginilor care răspândesc știri false

Facebook limitează accesul la reclame paginilor care răspândesc știri false
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 29 aug 2017

Facebook a anunțat un nou pas în lupta pe care s-a angajat să o ducă cu paginile care produc și răspândesc știri false.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Paginile depistate în mod repetat că publică știri false nu vor avea voie să folosească reclamele Facebook. Compania speră ca, în acest fel, să limiteze răspândirea informațiilor false în cadrul propriei rețele sociale.

În principiu, știrile false se viralizează pe Facebook pe două căi: prin intermediul oamenilor care dau share impresionați de un titlu și neînțelegând că este o informație neadevărată și prin reclamele vândute chiar de Facebook.

Administratorii paginilor pot cumpăra reclama de la Facebook pentru a promova un anumit post. Cei care creează știri false investesc în acest instrument pentru ca postul lor să fie văzut de cât mai mulți oameni care, impresionați de titlul bombastic, vor contribui la răspândirea informației neadevărate.

În altă ordine de idei, chiar Facebook, în goana sa după bani, contribuie la răspândirea știrilor false în cadrul propriei rețele sociale.

iPhone 8 ar putea fi lansat pe 12 septembrie CITEȘTE ȘI iPhone 8 ar putea fi lansat pe 12 septembrie

Cum în majoritatea cazurilor în spatele creării știrilor false se află o motivație financiară, Facebook a sesizat că pentru a limita acest flagel trebuie să atace sursele de venit. Interzicerea accesului la reclame în cadrul rețelei va aduce o vizibilitate mai redusă, care va genera o conversie mai mică și automat mai puține afișări pentru reclamele de pe site.

Companiile de tehnologie, inclusiv Facebook, apelează la aplicații speciale care verifică acuratețea informațiilor și stabilesc dacă și în ce măsură o știre este falsă.

Măsura celor de la Facebook pare blândă, iar compania are la dispoziție mijloace mult mai drastice pentru a lupta cu creatorii de informații false. Facebook poate șterge paginile respective și chiar dezactiva conturile administratorilor care ar trebui să o ia de la zero pentru a-și promova conținutul.

Înțelegerea Facebook pentru cei care răspândesc știri false este dictată de interesele financiare ale companiei. Astfel se explică faptul că accesul la reclame va fi redobândit de aceste pagini după o perioadă (nespecificată) în care nu au mai fost prinse răspândind știri false.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
stiri false