Facebook se pregătește să introducă o experiență radical diferită pentru utilizatorii săi din Europa

Facebook se pregătește să introducă o experiență radical diferită pentru utilizatorii săi din Europa
Profit.ro
Profit.ro
scris 23 aug 2023

Meta a anunțat cu doar câteva zile înainte de termenul-limită stabilit de Uniunea Europeană că se va conforma cerințelor privind newsfeed-ul afișat utilizatorilor Facebook, schimbarea urmând a fi una dintre cele mai mari din istoria rețelei de socializare, relatează Forbes.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Mai exact, Meta a anunțat că va respecta ordinul care îi cere să se conformeze până pe 25 august prevederilor Actului legislativ privind serviciile digitale (DSA), care stipulează că Platformele Online Foarte Mari (VLOP) trebuie să le ofere utilizatorilor lor opțiunea de a opri „personalizarea” newsfeed-ului lor și să revină la unul care nu se bazează pe algoritmi dedicați, scrie Hotnews.ro.

Cursa iubirii, în această toamnă la Prima TV CITEȘTE ȘI Cursa iubirii, în această toamnă la Prima TV

TikTok a făcut o mutare asemănătoare mai devreme în cursul lunii august, înlăturând rezultatele personalizate din feed-ul „For Yu” și oprind automat afișarea de reclame personalizate pe baza activității anterioare pentru utilizatorii cu vârsta între 13 și 17 ani.

Noile reguli care urmează să fie implementate de Meta le vor permite de asemenea utilizatorilor Instagram și Facebook să vadă „Stories” și „Reels” doar de la persoanele și conturile pe care le urmăresc, în ordine cronologică de la cea mai nouă postare la cea mai veche.

Utilizatorii vor putea vedea de asemenea rezultate de căutare doar pe baza cuvintelor pe care le introduc, și nu unele care li se adresează specific pe baza activităților lor anterioare.

Tot pentru a se conforma cu reglementările europene, Meta își va extinde „biblioteca” de reclame pentru a afișa și arhiva toate mesajele publicitare pe care le afișează utilizatorilor din UE, precum și datele la care au fost afișate, parametrii folosiți pentru alegerea lor - vârstă, sex, loc și like-uri.

ULTIMA ORĂ DECIZIE Companiile mari vor plăti un impozit de cel puțin 1% pe cifra de afaceri. \ CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ DECIZIE Companiile mari vor plăti un impozit de cel puțin 1% pe cifra de afaceri. "Negocieri extrem de dure"

Reclamele vor fi stocate pe servere timp de un an.

„Mutarea aduce o experiență foarte diferită pentru utilizatorii din UE, comparativ cu cei din alte locuri, precum Statele Unite și Marea Britanie”, notează Forbes.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
socializare