Fără să anunțe oficial, Instagram a început să testeze o facilitate prin care utilizatorii pot rezerva servicii direct din cadrul aplicației.
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Instagram oferă acum unui număr limitat de utilizatori o facilitate nativă de plăți electronice. Prin intermediul acesteia, utilizatorii își pot înregistra cardul și, folosind un cod de securitate, pot face cumpărături fără a părăsi aplicația.
Noua facilitate le permite utilizatorilor să rezerve servicii oferite de partenerii Instagram, precum mese la restaurant sau locuri la cinematograf, iar pe viitor prin intermediul acestui serviciu vor fi vândute și alte tipuri de servicii și produse.
Noul serviciu a fost observat de câțiva utilizatori și confirmat de reprezentanții Instagram. Acesta este testat în prezent cu ajutorul unora din partenerii Instagram, fiind vizibil unui număr redus de utilizatorii din Statele Unite și Marea Britanie.
Facebook a început să-și arate intențiile pentru zona de comerț electronic nativ încă din 2013, când a lansat un serviciu de plăți prin intermediul aplicației de chat Messenger, aflat încă în teste.
Instagram, la rândul său, a început să testeze în 2016 ceea ce numește tag-uri de cumpărături – o facilitatea care le permită anumitor branduri să vândă produse prin intermediul reclamelor. Însă, această funcție nu este una nativă, trimițând utilizatorii pe site-ul comerciantului.