Microtranzacțiile din ecosistemul Apple s-au scumpit cu 40% în ultimul an

Microtranzacțiile din ecosistemul Apple s-au scumpit cu 40% în ultimul an
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 18 sep 2022

Dincolo de inflație, prețul mediu pentru microtranzacțiile realizate prin App Store a crescut în ultimul an cu 40%, iar Apple pare să poarte o parte din vină pentru asta.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Apptopia a urmărit evoluția prețurilor cerute de către dezvoltatorii de aplicații pentru microtranzacții și a constat că cele două platforme rivale, Google Play și App Store, au avut evoluții diferite în perioada iulie 2021 - iulie 2022.

În cazul Google Play, s-a constat scumpirea cu 9% a microtranzacțiilor, ceea poate fi pusă strict pe seama condițiilor macroeconomice actuale.

TikTok copiază BeReal CITEȘTE ȘI TikTok copiază BeReal

În ceea ce privește App Store, pe de altă parte, prețurile au crescut cu 40% în perioada analizată, ceea ce depășește cu mult efectele inflației și a celorlalte cauze obiective care pot duce la scumpiri.

Concluzia celor de la Apptopia este că scumpirea se datorează Apple, mai precis sistemului App Tracking Transparency, pe care l-a introdus anul trecut.

ATT nu mai permite aplicațiilor să urmărească activitatea utilizatorilor fără acceptul acestora. Asta a dus la creșterea costului pe instalare (eCPI) în procesul de achiziție a utilizatorilor noi, iar dezvoltatorii și-au ajustat prețurile în concordanță.

Categoriile de aplicații pentru iPhone care au suferit cele mai mari scumpiri sunt Navigație, Călătorii, Foto și video, respectiv Sport și cărți.

viewscnt
Afla mai multe despre
microtranzacții
apple
app store
scumpiri