Ministerul Sănătății a inițiat o licitație estimată la 66 milioane lei, fără TVA, pentru implementarea unui sistem informatic integrat destinat digitalizării activității instituției, simplificarea procedurilor administrative și a proceselor de lucru, în cadrul proiectului "Transformare digitală a Ministerului Sănătății", proiect finanțat din Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Ministerul Sănătății a identificat digitalizarea ca fiind principala modalitate prin care pot fi rezolvate problemele de ineficiență și de acces limitat la servicii, așa cum au fost prezentate anterior, probleme cu care se confruntă atât solicitanții serviciilor, cât și grupul țintă din cadrul personalului.
Astfel, proiectul în cadrul căruia se derulează această achiziție urmărește atingerea următoarelor obiective specifice:

a) digitizarea fluxurilor interne de lucru ale MS prin intermediul platformei informatice și asigurarea lucrului colaborativ cu documentele și dosarele, eliminând posibilitatea dublării și a inconsecvenței datelor și a informațiilor deținute în cadrul instituției și asigurând o vizibilitate superioară asupra efecienței proceselor și activităților angajaților și a departamentelor funcționale ale instituției, inclusiv prin definirea și posibilitatea urmăririi automate a unor indicatori de performanță a activității;\
b) configurarea și implementarea unei soluții software de tip portal internet WEB de e-guvernare, care va asigura accesul facil al cetățenilor și mediului de afaceri pentru completarea formularelor electronice și încărcarea documentelor aferente dosarelor de solicitare a serviciilor.
De asemenea, se va realiza instituirea unui mecanism electronic de schimb al informațiilor între instituție și cetățeni/mediul de afaceri/beneficiari prin intermediul portalului web integrat cu modulul de înregistrare electronică, eliminând astfel obligativitatea depunerii solicitărilor în format letric la sediul instituției, dând posibilitatea completării dosarelor și primirii răspunsurilor fără necesitatea deplasării la sediul instituției;
c) digitalizarea gestiunii fluxurilor financiare (buget-contabilitate) și a lanțului de aprovizionare (contracte, investiții, achiziții), a activităților de management al resurselor umane (personal-salarizare), respectiv gestionarea și evidența infrastructurii/dotărilor de la nivelul instituției.

Contractul se va derula pe o perioadă de 6 luni de la data atribuirii.
Ofertele vor fi deschise în prima decadă a lunii octombrie.