Studiu: Ce îi oprește pe americani să cumpere căști VR și care sunt cele mai populare dispozitive

Studiu: Ce îi oprește pe americani să cumpere căști VR și care sunt cele mai populare dispozitive
scris 20 mai 2017

Deși nu cu foarte mult timp în urmă părea ceva SF, realitatea vituală (VR) a devenit, în ultimii ani, un subiect amplu dezbătut, iar, odată cu dispozitivele VR apărute pe piață, această tehnologie devine, încet, ceva accesibil oricui. Numele mari din tehnologie, printre care Samsung, Sony, Facebook (Oculus) și Google, au lansat căști speciale, compatibile cu computerele și chiar telefoanele mobile, care poartă utilizatorii în lumi alternative.

Potrivit raportului Games 360 realizat de compania de cercetare Nielsen pe un eșantion de 2.000 persoane din SUA, 51% dintre americani au auzit de cel puțin unul dintre dispozitivele pentru VR realitate augmentată (AR) existente pe piață. Spre comparație, numai 28% dintre americani recunoșteau denumirea unui sipozitiv de VR sau AR în 2016.

Realitatea virtuală pe înțelesul tuturor CITEȘTE ȘI Realitatea virtuală pe înțelesul tuturor

Există deja diferite aplicații, în special jocuri, destinate dispozitivelor VR. Realitatea virtuală, alături de realitatea augmentată (AR) sunt privite ca tehnologii esențiale în viitor, cu posibile utilizări în toate domeniile. Din acest motiv, cele două tehnologii, VR și AR, sunt ținta unor investiții masive. Spre exemplu, Facebook a anunțat, la începutul anului, că în următoarea decadă va investi în tehnologii VR peste 3 miliarde de dolri.

Totuși, potrivit raportului Games 360 realizat de Nielsen, numărul de potențiali utilizatori care iau, cel puțin ca plan de viitor, în calcul să cumpere un dispozitiv VR nu este, deocamdată, impresionant. Un studiu separat, realizat de Thrive Analytics, tot în SUA, arată și motivele principale pentru care oamenii amână încă o astfel de achiziție, prezentate în graficul de mai jos.

Studiu: Ce îi oprește pe americani să cumpere căști VR și care sunt cele mai populare dispozitive

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
vr
realitate virtuala
nielsen
statista
sua
utilizatori
studiu
sony ps vr
samsung gear
oculus
google
htc vive