Posturile lor vor fi astfel transferate către gigantul indian de outsourcing Infosys, într-un proces de externalizare masivă, care afectează sute de angajați Emerson la nivel global, arată Doru Șupeală, consultant de marketing, management și business.

Este prezentat și mesajul companiei -VEZI MAI JOS
La acest moment nu există un anunț oficial din partea Emmerson. Profit.ro a contactat compania, deocamdată fără răspuns.

Este relatat că, în România, 38 de angajați din Cluj-Napoca sunt vizați în această etapă, care activează în echipele IT Field Support, IT Service Desk și Endpoint Operations.
Aceștia asigurau funcționarea rețelei interne a companiei, care cuprinde aproape 10.000 de dispozitive digitale, cum ar fi computere, laptopuri, imprimante, aplicații, servere și conexiuni remote.
“Angajații clujeni au fost informați că vor rămâne în cadrul Emerson până în decembrie 2025, urmând ca din ianuarie 2026 să devină salariați ai Infosys. Transferul se face în baza Legii nr. 67/2006, care garantează menținerea actualelor contracte de muncă pentru cel puțin un an.
După expirarea acestui termen, angajații vor fi nevoiți să se alinieze politicilor interne și contractelor colective ale firmei indiene”, arată Doru Șupeală.

Infosys nu are în România birouri decât la Sibiu și Timișoara.
Emerson Cluj-Napoca, a consemnat pentru anul trecut o cifră de afaceri de 2,32 miliarde de lei, în creștere cu 16,8% față de 2023.
Compania a înregistrat în 2024 un profit net de 118,4 milioane de lei, de la 154,98 milioane de lei în 2023. Emerson avea la finele anului trecut 3.634 angajați, comparativ cu 3.888 angajați în 2023.

Datoriile au avansat cu 9,7%, la 380,8 milioane de lei, iar creanțele au urcat cu 42,9%, la 748,5 milioane de lei.
Operațiunile Emerson Cluj deservesc în principal clienții companiei în Europa. Americanii mai dețin pe piața locală și un birou Emerson Automation Solutions la București, pentru activități de vânzări și service, unde lucrează aproximativ 50 de angajați.
Emerson este prezent pe piața locală din anul 2006.