Presa americană: Veniturile din publicitate și numărul de cititori, în scădere în 2017 - studiu

Presa americană: Veniturile din publicitate și numărul de cititori, în scădere în 2017 - studiu
Profit.ro
Profit.ro
scris 14 iun 2018

În ciuda performanțelor marilor cotidiene, presa americană a cunoscut un an 2017 dificil cu o scădere a numărului de cititori și a veniturilor din publicitate, potrivit unui studiu publicat miercuri de institutul independent Pew Research Center, scrie AFP.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În total, vânzările medii ale cotidienelor, în format print și digital, au scăzut cu 4% în raport cu 2016, potrivit studiului, pentru edițiile apărute în zilele de lucru ale săptămânii.

Dacă sunt excluse principalele publicații The New York Times și The Wall Street Journal, scăderea atinge 11%, scrie News.ro.

AT&T a obținut în instanță preluarea Time Warner, acord pe care administrația Trump a încercat să îl blocheze CITEȘTE ȘI AT&T a obținut în instanță preluarea Time Warner, acord pe care administrația Trump a încercat să îl blocheze

Între sfârșitul lunii martie 2017 și sfârșitul lunii martie 2018, The New York Times a câștigat, net, în jur de 500.000 de abonați atât pentru edițiile print cât și pentru cele online. Pe 2017, WSJ a câștigat 180.000 de abonați.

Mai îngrijorător, după ce a cunoscut ritmuri de creștere cu două cifre an după an, este faptul că numărul vizitatorilor unici lunari pe site-urile principalelor 50 de cotidiene americane a scăzut ușor cu 1,7%.

Potrivit lui Mike Barthel, care a coordonat studiul, aceste cifre proaste se explică prin faptul că 2017 a fost un an post-electoral.

De trei ani, mai multe titluri de presă au accelerat tranziția către online și au pus accent pe accesul cu plată în defavoarea modelului gratuit.

În ceea ce privește publicitatea, cifrele de afaceri au scăzut cu 10% de la un an la altul. După un maxim atins în 2005, cifrele au scăzut la o treime.

Un alt indicator al sănătății fragile a presei americane, redacțiile din Statele Unite au pierdut 3.240 de angajați în 2017, net.

După ce au atins un vârf istoric în 2006, efectivele de angajați au fost diminuate la aproape jumătate (-47%) și 35.200 de posturi au dispărut. 

viewscnt
Afla mai multe despre
publicitate
pew research center