Peste 20.000 de pasageri români au fost afectați doar în luna mai 2018 de întârzierile și anulările curselor aeriene. Câți bani și în cât timp pot obține călătorii

Peste 20.000 de pasageri români au fost afectați doar în luna mai 2018 de întârzierile și anulările curselor aeriene. Câți bani și în cât timp pot obține călătorii
Liviu Iancu
Liviu Iancu
scris 11 iun 2018

Un număr de 57 curse aeriene au fost anulate și 116 au întârziat doar în luna mai a acestui an, afectând mai mult de 20.000 de pasageri români care, astfel, pot primi compensații de până la 600 de euro, conform analizei efectuate de compania olandezaFlightClaim.ro, unul dintre cei mai importanți jucători din Europa în ceea ce privește obținerea de compensații pentru pasagerii companiilor aeriene.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Întârzierile au avut o durată de 3 până la 7 ore și au afectat atât zborurile directe, cât și conexiunile pe aeroporturi mari din Europa. Mulți pasageri au ajuns cu întârziere la destinație, iar alții chiar au pierdut conexiuni intercontinentale și zboruri pe distante lungi.

În funcție de durata întârzierii, pasagerii sunt eligibili la compensații între 250 și 600 de euro/persoană, plus alte cheltuieli.

Printre aeroporturile care au întâmpinat un număr ridicat de curse anulate și întârziate este și Henri Coandă din București, iar companiile aeriene care au avut curse cu probleme sunt predominant companiile low-cost, precum Ryanair, Wizz Air și Blue Air.

Sub 2% dintre pasagerii afectați de zboruri anulate, întârzieri sau cărora le-a fost refuzată îmbarcarea se preocupă să solicite compensația de 250, 400 sau 600 de euro de la companiile aeriene sau prin firmele specializate. "Acest procent extrem de mic se datorează slabei cunoașteri a drepturilor pasagerilor, dificultăților de a intra în contact direct cu compania aeriană sau pur și simplu lipsei de timp. Procesul este foarte simplu: pasagerul nu plătește nimic, trimite detaliile zborului către firma care se ocupă de obținerea compensației, semnează o împuternicire, iar firma respectivă se ocupă de tot procesul cu compania aeriană, asta însemnând uneori inclusiv acționarea în Instanțele Judecătorești", se arată într-un comunicat al companiei.

Turoperator: O treime din rezervările pentru vacanțe externe în vară sunt făcute pentru zboruri charter CITEȘTE ȘI Turoperator: O treime din rezervările pentru vacanțe externe în vară sunt făcute pentru zboruri charter

Tot procesul durează în medie 2 luni și de cele mai multe ori pasagerul primește compensația de până la 600 de euro de la compania aeriană, din care firma care s-a ocupat de obținerea compensației oprește un comision pentru administrarea cererii pasagerului.

FlightClaimEU.com este o companie specializată în asistarea pasagerilor cu zboruri întârziate, anulări sau overbooking pentru a obține compensațiile legale de la companiile aeriene. Este prezentă pe piața europeană de 2 ani și în România de 1 an. 

viewscnt
Afla mai multe despre
intarzieri
zboruri
pasageri