Girocopterele bulgărești au clienți din Australia și până în Los Angeles

Girocopterele bulgărești au clienți din Australia și până în Los Angeles
Profit.ro
Profit.ro
scris 31 dec 2023

Girocopterul sau autogirul este o aeronavă de nișă care combină caracteristicile de zbor ale unui avion cu cele ale unui elicopter, cu numeroase întrebuințări și o istorie de un secol, în condițiile în care primul zbor cu un astfel de aparat a fost efectuat de spaniolul Juan de la Cierva în 1923, a declarat Miglena Kopcheva de la compania bulgară Niki Rotor Aviation, într-un interviu pentru BTA.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Niki Rotor Aviation este o firmă de familie cu sediul la Pravets, nord-vestul Bulgariei, unde este realizată 95% din producție (adică aproape toate componentele pentru un girocopter, exceptând motorul și sistemele de avionică). Compania are aproape 40 de aparate care zboară peste tot în lume, în principal în Europa, dar și în Australia, Africa de Sud și SUA, scrie Agerpres.

FOTO Se deschid circulației noile pasaje rutiere din centrul civic din Oradea. Primăria: Cele mai mari lucrări realizate în Oradea în ultimii 30 de ani CITEȘTE ȘI FOTO Se deschid circulației noile pasaje rutiere din centrul civic din Oradea. Primăria: Cele mai mari lucrări realizate în Oradea în ultimii 30 de ani

Rotorul utilizat de girocopterele Niki Rotor Aviation este de concepție proprie. Este extrem de inovator și unul din avantajele aparatelor firmei din punct de vedere al tehnologiei, a subliniat Kopcheva.

În prezent, girocopterele produse de Niki Rotor Aviation sunt autorizate în Germania, ceea ce le permite ca, grație unor mici modificări, să fie adaptate și pentru alte piețe. Un astfel de aparat, în configurație simplă sau dublă, poate costa între 130.000 și 160.000 de euro, în funcție de echipamentele instalate la nord, printre care se numără inclusiv o tabletă care poate fi utilizată pentru stabilirea unui plan de zbor, a spus Kopcheva.

Ambiția producătorului bulgar, care în prezent are aproximativ 160 de angajați, este aceea de a dezvolta un elicopter cu două locuri și un sistem de propulsie hibrid iar, pe termen scurt, de a-și dezvolta activitățile în domeniul materialelor compozite pentru a putea oferi elemente de calitate pentru sectoare precum producția de automobile și de avioane. SUA și Orientul Mijlociu sunt piețe promițătoare când vine vorba de utilizarea acestei tehnologii, care are un potențial mare de dezvoltare în următorii 5-10 ani, a adăugat Kopcheva.

viewscnt
Afla mai multe despre
girocoptere
bulgaria