După trei ani de liniște, aeroporturile reîncep vânătoarea de ciori

După trei ani de liniște, aeroporturile reîncep vânătoarea de ciori

Sursa Foto:huntingsalta

Thomas Dincă
Thomas Dincă
scris 24 nov 2015

Aeroporturile au primit mână liberă ca, din această săptămână, să angajeze oameni care să împuște păsările și alte animale dacă apreciază că acestea periclitează siguranța avioanelor aflate la decolare sau aterizare, după ce timp de trei ani, la presiunea organizațiilor ecologice, au fost obligate să se abțină de la astfel de practici. 

Acum, cu argumentul creșterii numărului de evenimente aeriene în care au fost implicate păsările, "vânătoarea" va fi reluată. Anul trecut, inspectorii din Transporturi au sesizat nereguli în această operațiune.

Urmărește-ne și pe Google News

Până în 2012, administratorilor aeroporturilor civile li s-a permis de către ministerul de resort să angajeze persoane sau firme care să împuște ciorile și câinii maidanezi, în principal, despre care considerau că periclitează siguranța avioanelor la momentul decoltării sau aterizării. Organizații de protecție a animalelor au atenționat că aeroporturi din alte state folosesc metode diferite de alungare, precum aparatele cu ultrasunete, dar contractele au continuat să fie parafate.

Evenimente
24 octombrie - IMM-urile, oxigen pentru România
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii

Au fost dresați și câini din rasa Border Collie, cu tradiție în manevrarea turmelor de animale, dar au fost angajați în paralel și vânători care să împuște păsările, pe motiv că zburătoarele, abia ridicate în aer de câini, riscau să intre în motoarele avioanelor.

Ca o paranteză legată de acest contract, în vara anului trecut, inspectorii din Ministerul Transporturilor au finalizat un control care a identificat și nereguli în atribuirea acestui tip de contracte, în valoare de peste 1 milion de euro, ca angajarea unei firme de câini abia înființate în acest scop.

În 2012, Organizația Internațională a Aviației Civile a cerut introducerea unor măsuri ecologice, precum adaptarea programului de zbor în funcție de orele de prezență a păsărilor, pe aeroporturile cu trafic redus, sau elaborarea de către unitatea aeroportuară a unui program de control și monitorizare zilnică a păsărilor. Cum elaborarea unui astfel de program nu a fost gândită în România, autoritățile au fost obligate să interzică folosirea armelor de foc împotriva păsărilor și a câinilor vagabonzi.

După trei ani fără focuri de armă pe aeroport, Ministerul Transporturilor începe un nou sezon de împușcare a ciorilor

Argumentul ministerului pentru anularea interdicției de utilizare a armelor cu muniție cu proiectil împotriva păsărilor și animalelor în perimetrul aeroporturilor civile este că, în ultimii trei ani, măsurile alternative introduse de aeroporturi nu s-au dovedit suficient de eficiente.

”Măsurile cu costuri mici, adoptate de aeroporturile cu trafic redus din cauza lipsei fondurilor, au și un grad redus de eficiență, iar măsurile care presupun cheltuieli importante își pierd și ele în timp eficiența «datorită» adaptării păsărilor la noile condiții”, este justificarea ministerului de resort.

Sursa citată arată că această creștere a numărului de evenimente de aviație în care au fost implicate păsările a fost semnalată, de mai multe ori, de administratorii aeroporturilor și ai companiilor aeriene care au solicitat fie modificarea ordinului prin care armele de foc au fost interzise,  fie derogări de la prevederile acestui ordin.

Ministerul explică totodată că utilizarea armelor de foc pentru managementul faunei în perimetrul aeroporturilor constituie una dintre metodele în continuare recunoscute de către Organizația Internațională a Aviației Civile  și de Consiliul Internațional al Aeroporturilor împotriva acestor incidente de tip "bird/wild strike".

viewscnt
Afla mai multe despre
aeroporturi
ciori