Lanțul Swig a inventat în 2010 termenul ”dirty soda”, o combinație de suc carbogazos cu siropuri aromate, frișcă sau alte ingrediente, iar 15 ani mai târziu fenomenul a ajuns să inspire produse noi ale PepsiCo, McDonald’s și Taco Bell, transmite CNBC.
Pepsi va lansa luna viitoare două băuturi gata de consum inspirate de dirty soda, Dirty Dew și Mug Floats Vanilla Howler, la târgul NACS din Chicago. Compania mizează pe reînvierea consumului de sucuri carbogazoase, după decenii de scăderi, scrie News.ro.
McDonald’s testează băuturi cu arome noi în peste 500 de restaurante, iar Taco Bell a introdus în meniu o variantă Dirty Baja Blast.
Swig, considerat ”Starbucks-ul sucurilor”, a ajuns la peste 140 de locații și a atras rivali precum Sodalicious, Fiiz sau Cool Sips.

Pentru restaurante, trendul e atractiv deoarece necesită doar o doză de sirop și frișcă, folosind aparatele de suc deja existente.
Dirty soda a câștigat popularitate prin TikTok și reality show-ul ”The Secret Lives of Mormon Wives” (Viețile secrete ale nevestelor mormone), atrăgând în special consumatori tineri, în special femei între 18 și 35 de ani.
Spre deosebire de cafea, băutura are mai puțină cofeină și poate fi consumată pe parcursul întregii zile, fiind percepută drept ”o plăcere accesibilă”.
Industria băuturilor speră că acest trend va aduce o nouă generație de consumatori către brandurile clasice de sucuri, așa cum cocktailurile artizanale au dus la explozia cocktailurilor la doză. Pepsi, Dr Pepper și alți giganți deja lansează arome noi și ediții limitate, mizând că fenomenul va continua să crească.