EUR 4.8768 0.0021
USD 4.0341 -0.0194
GBP 5.6412 0.0083
CHF 4.4048 -0.0113
XAU 223.8538 -1.6001
AED 1.0983 -0.0052
AUD 3.1550 -0.0021
BGN 2.4934 0.0010
BRL 0.7107 -0.0077
CAD 3.1981 -0.0060
CNY 0.6240 -0.0025
CZK 0.1867 0.0003
DKK 0.6559 0.0004
EGP 0.2578 -0.0001
HRK 0.6432 0.0000
100 HUF 1.3414 0.0000
INR 0.0554 0.0001
100 JPY 3.7723 -0.0201
100 KRW 0.3593 -0.0013
MDL 0.2314 -0.0002
MXN 0.1952 -0.0008
NOK 0.4773 0.0021
NZD 2.9408 -0.0019
PLN 1.0758 0.0010
RSD 0.0415 0.0000
RUB 0.0547 0.0002
SEK 0.4822 0.0012
THB 0.1331 -0.0008
TRY 0.5472 -0.0058
UAH 0.1450 0.0000
XDR 5.8044 -0.0147
ZAR 0.2702 0.0011
Login mobil
Live
  • ŞTIRI
    • Economie
    • Politic
    • Social
    • Life
    Francezii de la Thales capitalizează subsidiara din România. Un centru de inginerie a fost deschis în Capitală în urmă cu doi ani
    Francezii de la Thales capitalizează subsidiara din România. Un centru de inginerie a fost deschis în Capitală în urmă cu doi ani
    Strabag și Erbașu pierd un contract destinat modernizării unei cazărmi din Tunari pentru "îndeplinirea misiunilor NATO ca bază de staționare temporară"
    Strabag și Erbașu pierd un contract destinat modernizării unei cazărmi din Tunari pentru "îndeplinirea misiunilor NATO ca bază de staționare temporară"
    Reducerea blocajelor în trafic pe timpul verii de la podul Fetești se amână...
    Reducerea blocajelor în trafic pe timpul verii de la podul Fetești se amână...
    Șeful Flanco Retail, al doilea jucător de profil, primește acțiuni de la Iulian Stanciu și ajunge la 5% din companie
    Șeful Flanco Retail, al doilea jucător de profil, primește acțiuni de la Iulian Stanciu și ajunge la 5% din companie
    INEDIT - BNR vrea să lanseze ... un magazin online
    INEDIT - BNR vrea să lanseze ... un magazin online
  • MUST READ
  • POVEŞTI cu PROFIT
    • Financiar
      • Bănci
      • Asigurări
      • Piaţa de capital
    • Energie
    • Retail
    • IT&C
    • VECINI
    • Auto / Transporturi
    • Turism
    • Real Estate & Constructii
    • Agribusiness
    • Farma
    • Media & Advertising / CSR
    • Confesiuni de afaceri
    • Back in Business
    atai Life Sciences, startup care dezvoltă terapii cu substanțe psihedelice, atinge o evaluare de 2 miliarde dolari
    atai Life Sciences, startup care dezvoltă terapii cu substanțe psihedelice, atinge o evaluare de 2 miliarde dolari
    Google îmbunătățește profilurile de utilizatori din Chrome
    Google îmbunătățește profilurile de utilizatori din Chrome
    FOTO & VIDEO Porsche Taycan Cross Turismo face ultimele teste înainte de lansare
    FOTO & VIDEO Porsche Taycan Cross Turismo face ultimele teste înainte de lansare
    Francezii de la Thales capitalizează subsidiara din România. Un centru de inginerie a fost deschis în Capitală în urmă cu doi ani
    Francezii de la Thales capitalizează subsidiara din România. Un centru de inginerie a fost deschis în Capitală în urmă cu doi ani
    FOTO Hyundai Bayon, cel mai nou și mai accesibil crossover al sud-coreenilor, atacă zona entry a SUV-urilor de clasă B. Un concurent puternic pentru Dacia Sandero Stepway
    FOTO Hyundai Bayon, cel mai nou și mai accesibil crossover al sud-coreenilor, atacă zona entry a SUV-urilor de clasă B. Un concurent puternic pentru Dacia Sandero Stepway
  • PERSPECTIVE
  • TAXE şi CONSULTANŢĂ
  • PROFITUL TĂU
    • Servicii financiare
    • Bursa
    • Gadget / Internet
    • Auto
    • Retail
    • Lifestyle
    • Entertainment
    • Sport
    • Utilitare
    Google îmbunătățește profilurile de utilizatori din Chrome
    Google îmbunătățește profilurile de utilizatori din Chrome
    Veniturile Turism Felix s-au prăbușit cu peste 40% în anul restricțiilor de pandemie
    Veniturile Turism Felix s-au prăbușit cu peste 40% în anul restricțiilor de pandemie
    Aplicația de plăți a unicornului Elrond, startup-ul românesc al momentului, va procesa tranzacții cu bitcoin, rivalizând cu PayPal și Revolut. Compania pregătește și carduri
    Aplicația de plăți a unicornului Elrond, startup-ul românesc al momentului, va procesa tranzacții cu bitcoin, rivalizând cu PayPal și Revolut. Compania pregătește și carduri
    Acțiunile Băncii Transilvania domină clar sesiunea de la BVB
    Acțiunile Băncii Transilvania domină clar sesiunea de la BVB
    Venituri mai mici cu peste două miliarde de euro pentru cluburile profesioniste din Spania, în ultimele două sezoane
    Venituri mai mici cu peste două miliarde de euro pentru cluburile profesioniste din Spania, în ultimele două sezoane
  • OPINII
  • BLOOMBERG
  1. Home
  2. Știri
  3. Politic
  4. Forța brandului România a scăzut, din cauza pașilor făcuți înapoi în fața corupției, diminuării capacității de atragere și retenție a talentelor din orice domeniu, precum și confuziei cadrului legislativ

Forța brandului România a scăzut, din cauza pașilor făcuți înapoi în fața corupției, diminuării capacității de atragere și retenție a talentelor din orice domeniu, precum și confuziei cadrului legislativ

Politic

Forța brandului România a scăzut, din cauza pașilor făcuți înapoi în fața corupției, diminuării capacității de atragere și retenție a talentelor din orice domeniu, precum și confuziei cadrului legislativ
Thomas Dincă
Thomas Dincă
scris 10 oct 2017

Forța brandului România a scăzut cu două locuri, până pe poziția 49 în clasamentul Brand Finance 2017, din cauza pașilor făcuți înapoi în fața corupției, diminuării capacității de atragere și retenție a talentelor din orice domeniu, precum și confuziei cadrului legislativ.

Brand Finance este cea mai mare firmă independentă globală de consultanță strategică și evaluare de business.

Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI

Astfel, forța brandului România a scăzut cu 5%, respectiv de la A+ la A, chiar dacă creșterea record a produsului intern brut și un curs favorabil de schimb leu/dolar au determinat o creștere în valoare absolută a valorii brandului la 175 miliarde dolari.

“Pașii înapoi în fața corupției, diminuarea capacității de atragere și retenție a talentelor din orice domeniu, precum și confuzia cadrului legislativ au contribuit la scăderea forței brandului România în ultimul an. Astfel, creșterea economică nu este convertită în potențial de dezvoltare, iar factori cum sunt cei menționați, care trag România în jos, trebuie adresați imediat pentru a pregăti brandul de națiune pentru un posibil context economic mai puțin generos” explică Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance România.

EXCLUSIV Brandul premium al Renault, Alpine, nu va avea showroom în România. Polonia, singurul stat ales din Europa Centrală și de Est CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Brandul premium al Renault, Alpine, nu va avea showroom în România. Polonia, singurul stat ales din Europa Centrală și de Est

Analiza mai relevă că dominația SUA, cel mai valoros brand de națiune, este pusă sub semnul întrebării de efectele președinției Trump în timp ce China este brandul cu cea mai mare creștere în valoare absolută, de 3.100 miliarde dolari.

Brandurile de națiune din Asia cresc, pe când Europa stagnează, doar națiunile din sudul Europei crescând în valoare, refăcute după criza Eurozone.

Efectul Trump

Cu o valoare de 21.100 miliarde dolari, Statele Unite rămân cel mai valoros brand de națiune al lumii, dar creșterea de numai 2% amenință dominația sa pe termen lung.
Stagnarea valorii brandului USA poate fi atribuită unor încercări macroeconomice, cum ar fi pensionarea generației “baby boomers”, care a contribuit la o creștere mai scăzută a PIB-ului decât în precedentele reveniri din criză.

Pe de altă parte, percepția asupra președinției Donald Trump nu ajută Brand America. Administrația Trump este văzută ca impredictibilă, și chiar dacă promisiunile de facilități fiscale pot crește investițiile străine pe termen scurt, dificultățile de implementare legislativă vor face să dispară încrederea investitorilor.

EXCLUSIV Nepotul lui Mircea Lucescu, Matei, vrea să reînvie brandul Bere Grivița CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Nepotul lui Mircea Lucescu, Matei, vrea să reînvie brandul Bere Grivița

Imaginea Americii în lume este de asemenea diminuată. Politica militară în orientul Mijlociu și Asia, închiderea granițelor pentru imigranți și refugiați, și retragerea din angajamentele privind contracararea schimbărilor climatice au fost de natură să submineze profilul de lider global al Statelor Unite. Recuperarea acestei influențe în viitorul imediat este improbabilă.

Creșterea brandului China

Conform studiului Brand Finance Nation Brands, China este brandul de națiune cu cea mai rapidă creștere în 2017 în cifre absolute, cu o creștere de 3.100 miliarde USD față de anul precedent. Această creștere anuală este egală cu valoarea totală a brandului UK, ceea ce ilustrează magnitudinea avansului Chinei.

În termeni relativi, valoarea brandului China a crescut cu 44% în ultimul an, cu un ritm de 20 de ori mai rapid decât brandul USA – care încă valorează dublu, dar o creștere susținută a Chinei ar putea să micșoreze semnificativ diferența. Politica inițiată de președintele Xi Jinping, conform căreia China nu mai trebuie să fie locul unde se produc componente ieftine pentru produsele Occidentale, ci să-și construiască propriile branduri globale, dă roade, astfel că în 2017, 50 de branduri chinezești figurează în top 500 cele mai valoroase branduri globale, după ce în 2008 erau numai 8.

Într-un cerc virtuos, brandurile chinezești și imaginea transformată a Chinei ca o putere emergentă globală se susțin reciproc și cresc atractivitatea țării pentru investitori și turiști.

Schimb de locuri între Est și Vest

Dinamica brandurilor de națiune ale SUA și China este oglindită într-un trend mai larg de stagnare a Occidentului și de avans al Asiei. Branduri de națiune europene solide precum Germania, Olanda, Belgia, Elveția, Suedia, Austria, au înregistrat fie scăderi fie creșteri neglijabile, pe când națiunile asiatice cresc cu rate record.
De exemplu, Vietnam, Filipine, Tailanda și Coreea de Sud au adăugat fiecare între 37% și 43% la valoarea brandului lor de națiune.

FOTO Fiscul l-a executat pe Vîntu, vânzându-i complexurile hoteliere din Deltă CITEȘTE ȘI FOTO Fiscul l-a executat pe Vîntu, vânzându-i complexurile hoteliere din Deltă

Revenirea sudului Europei

Spre deosebire de vecinii de la nord, țările din sudul Europei au înregistrat creșteri solide ale valorilor de brand în ultimul an. După ce în timpul crizei Eurozone au fost numite peiorativ ‘PIGS’ – Portugalia (creștere 22%), Italia (creștere 34%), Grecia (creștere 41%) și Spania (creștere 46%) au avansat pe calea reformelor și au recâștigat încrederea analiștilor și investitorilor. A transforma acest nou nivel de încredere într-un avantaj competitiv pe termen lung este principala provocare pentru guvernele acestor țări – cu o mențiune aparte pentru Spania, care traversează o situație politică dificilă ca urmare a referendumului privind independența Catalaniei.

Brexit înseamnă…

Marea Britanie s-a plasat într-o ligă propie din cauza procesului de Brexit. Era de așteptat ca impactul Brexit asupra brandului de națiune să fie negativ, dar viitorul depinde de abilitatea guvernului britanic de a negocia un ‘divorț’ de Uniunea Europeană care să nu afecteze interesele economice ale țării. Valoarea brandului de națiune UK este de urmărit în anii următori, pe măsură ce primele efecte economice ale Brexit, pozitive sau negative, vor începe să se manifeste.

Islanda: “Money is Coming”

Islanda este brandul de națiune cu cea mai mare creștere, cu valoare mai mare cu 83% în 2017, și cu perspective de creștere în viitorul apropiat. Industria turismului este înfloritoare și și-a mărit contribuția la PIB în raport cu tradiționalul sector piscicol. Mulțumită celebrului serial “Urzeala tronurilor”, care a filmat majoritatea scenelor de iarnă în Islanda, țara a înregistrat un număr record de 1,8 milioane turiști în 2017, o creștere de 40% față de 2015.

FOTO Primarul din Copșa Mică a mers pe jos 320 de kilometri, în 11 zile, până în Capitală, pentru a convinge Mediul să achite lucrări de canalizare CITEȘTE ȘI FOTO Primarul din Copșa Mică a mers pe jos 320 de kilometri, în 11 zile, până în Capitală, pentru a convinge Mediul să achite lucrări de canalizare

Viitorul arată bine pentru Singapore

Singapore nu numai că și-a menținut poziția de cel mai puternic brand de națiune în acest an, dar cu un scor al forței brandului - Brand Strength Index (BSI) - de 92,9, este singurul brand de națiune care scorează peste 90. Reputația Singapore de investitor în proprii cetățeni a crescut în mod particular factorul ‘People and Skills’.

Valorile brandurilor de națiune în acest an sunt calculate în dolari, cu data evaluării 1 iulie 2017. 

viewscnt
Afla mai multe despre
romania
brand

Poţi citi în continuare

  • VIDEO Premierul Tudose amenință conducerea Ministerului Transporturilor, în fața presei și cu replici din serialul TV Games of Thrones, că va fi demisă dacă după primul viscol al iernii nu se va circula ”la negru”
    VIDEO Premierul Tudose amenință conducerea Ministerului Transporturilor, în fața presei și cu replici din serialul TV Games of Thrones, că va fi demisă dacă după primul viscol al iernii nu se va circula ”la negru” 27 sep 2017
  • VIDEO Ministrul britanic de Externe Boris Johnson a lăudat cota unică de impozitare de 16% din România: "Iar sănătatea și învățământul sunt gratuite"
    VIDEO Ministrul britanic de Externe Boris Johnson a lăudat cota unică de impozitare de 16% din România: "Iar sănătatea și învățământul sunt gratuite" 9 oct 2017
Urmărește poveștile cu profit pe:
PROFIT TV - live și program

EVENIMENTE PROFIT.ro

Premiul CFA România pentru cea mai bună acoperire mediatică a economiei

Ultimele ştiri

  • atai Life Sciences, startup care dezvoltă terapii cu substanțe psihedelice, atinge o evaluare de 2 miliarde dolari astăzi, 08:17
  • Google îmbunătățește profilurile de utilizatori din Chrome astăzi, 08:00
  • FOTO & VIDEO Porsche Taycan Cross Turismo face ultimele teste înainte de lansare astăzi, 07:52
  • Francezii de la Thales capitalizează subsidiara din România. Un centru de inginerie a fost deschis în Capitală în urmă cu doi ani astăzi, 07:45
  • vezi toate ştirile

Newsletter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la

Curs BNR

1 EUR4.8768 +0.0021+0.04 %
1 USD4.0341 -0.0194-0.48 %
1 GBP5.6412 +0.0083+0.15 %
1 CHF4.4048 -0.0113-0.26 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

Carduri

Calculeaza in cat timp rambursezi datoria de pe cardul de credit

 
 

Poti consulta si restul calculatoarelor aici

DISCLAIMER:
Acest calculator este informativ si simuleaza conditiile pentru creditare, pentru o oferta finala va rugam sa contactati banca dumneavoastra.

 

 

Politic

VIDEO Ion Iliescu, la 91 de ani, s-a vaccinat anti-covid. Ce spune despre PSD și despre AUR
VIDEO Ion Iliescu, la 91 de ani, s-a vaccinat anti-covid. Ce spune despre PSD și despre AUR
  • Tribunalul București, despre clasarea dosarului 10 august: Decizia, adoptată pe baza dispozițiilor legale, nu pe bază de emoții și sentimente!
    Tribunalul București, despre clasarea dosarului 10 august: Decizia, adoptată pe baza dispozițiilor legale, nu pe bază de emoții și sentimente!
  • Primarul Constanței, abordat de localnici: ''Orașul pute din cauza mizeriei!''. Primarul admite, dar și răspunde: "Nu am promis palate"
    Primarul Constanței, abordat de localnici: ''Orașul pute din cauza mizeriei!''. Primarul admite, dar și răspunde: "Nu am promis palate"
mai multe
  • Guvernul schimbă dintr-un foc peste 100 de prefecți și subprefecți
    Guvernul schimbă dintr-un foc peste 100 de prefecți și subprefecți
  • Cîțu reia avertismentul că închide restaurantele, cluburile, magazinele și alte firme care nu respectă măsurile anti-Covid. "Deja văd că nu mai purtăm mască..."
    Cîțu reia avertismentul că închide restaurantele, cluburile, magazinele și alte firme care nu respectă măsurile anti-Covid. "Deja văd că nu mai purtăm mască..."
  • Contact
  • Publicitate
  • Despre noi
  • About cookies

The Social Responsibility of Business is to Increase Its Profits.

Milton Friedman

© 2021 Profit.ro. Toate drepturile rezervate.

Dezvoltat de 1616.ro