Ministerul Antreprenoriatului și Turismului va avea 692 posturi și preia de la vechiul Minister al Economiei patru companii în faliment

Politic   
Ministerul Antreprenoriatului și Turismului va avea 692 posturi și preia de la vechiul Minister al Economiei patru companii în faliment

Ministerul Antreprenoriatului și Turismului va avea 692 posturi și preia de la vechiul Minister al Economiei patru companii în faliment: Litoral SA, Societatea Carmen Silva 2000, Anca Irina SA și Predeal SA, arată un proiect de Hotărâre a Guvernului privind organizarea și funcționarea Ministerului Anteprenoriatului și Turismului, publicat în dezbatere.

Noul minister mai preia și nouă Agenții pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Atragere de Investiții și Promovare a Exportului, din București, Ploiești, Constanța, Iași, Brașov, Târgu Mureș, Cluj, Craiova și Timișoara, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Nicușor Dan anunță \ CITEȘTE ȘI Nicușor Dan anunță "vestea așteptată": s-a vaccinat anti-COVID
Evenimente
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

Alte unități care vor funcționa sub autoritatea Ministerului Anteprenoriatului și Turismului sunt: Mamaia SA, Neptun Olimp SA, Germisara SA, Lido SA, Iezerul SA, Centrul Național de Învățământ Turistic, Bega Turism, Turism, hoteluri, restaurante Marea Neagră, Robinson Turism și Motrust SA.

Prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 121/2021 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1127 din data de 25 noiembrie 2021, se înființează Ministerul Anteprenoriatului și Turismului, prin reorganizarea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, ca urmare a divizării parțiale, prin desprinderea unei părți de patrimoniu corespunzătoare activităților și personalului din domeniul antreprenoriatului, IMM-urilor, investițiilor străine, mediului de afaceri, turismului și comerțului exterior.

Ministerul Antreprenoriatului și Turismului preia personalul/posturile, după caz de la Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, minister care se reorganizează și își schimbă denumirea în Ministerul Economiei.

Ministrul Antreprenoriatului și Turismului va avea doi secretari de stat și trei înalti funcționari publici (un secretar general și doi secretari generali adjuncți).

Personalul Ministerului Antreprenoriatului și Turismului este compus din demnitari, funcționari publici, care ocupă funcții publice generale, precum și din personal contractual și diplomatic.

Numărul maxim de posturi alocat Ministerului Antreprenoriatului și Turismului este de 692 posturi, finanțate de la bugetul de stat, exclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetelor demnitarilor. Din numărul maxim de posturi, un număr de 123 posturi sunt aferente rețelei externe a  ministerului.

”Astfel, noua structură organizatorică are în vedere eficientizarea activității și redistribuirea unor atribuții între structurile ministerului, în concordanță cu obiectivul de întărire a capacității instituționale a structurilor din administrația publică centrală, precum și cu principiile care stau la baza exercitării funcției publice, respectiv principiul subordonării ierarhice, performanței, eficienței și eficacității, imparțialității, obiectivității si responsabilității”, arată nota de fundamentare.

Structurile de specialitate care se înființează în cadrul Ministerului Antreprenoriatului și Turismului:

Direcția Generală Comerț Exterior, structură care se regăsea la nivel Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului și care va funcționa prin preluarea personalului și a posturilor din cadrul structurii existente la nivelul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, în limita numărului maxim de posturi stabilit pentru această structură.

Direcția Afaceri Europene și Implementare PNNR, structură nou înființată, prin preluarea personalului și a posturilor din cadrul structurilor de specialitate ale Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, în limita numărului maxim de posturi stabilit pentru această structură.

Direcția Generală Antreprenoriat și Programe de Finanțare, structură care se regăsea la nivel Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismulu. Această structură are rolul de consultare cu mediul de afaceri, sprijin în elaborare și implementarea măsurilor identificate pentru ușurarea poverii și scăderea costurilor birocratice cu care se confruntă mediul antreprenorial, simplificarea procedurilor și formalităților pentru operațiunile curente ale firmelor, mai ales în relație cu autoritățile statului, evaluarea impactului proiectelor de acte normative asupra mediului de afaceri și aplicarea testului IMM prin analiza legislației specifice pe domenii de activitate, sprijină activitatea organizațiilor profesionale, patronale și sindicale din domeniile sale de activitate, pregătește fluidizarea proceselor de autorizare, licențiere, reglementare și control. În cadrul direcției se vor stabili structuri distincte cu atribuții în domeniile: politici comerciale, mediul de afaceri. Prin înființarea acestei structuri se dorește eficientizarea și optimizarea activității în domeniul ajutorului de stat și a gestionării programelor cu finanțare internă și externă.

Direcția Investiții Străine, structură care se regăsea la nivelul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului și care va funcționa prin preluarea personalului și a posturilor aferente, în limita numărului maxim de posturi stabilit pentru această structură.

Direcția Generală Turism, structură care se regăsea la nivel Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, cu rol în reglementare și control în domeniul turismului. Această structură funcțională va asigura îndeplinirea atribuțiilor ministerului privind reglementarea, autorizarea și controlul și marketing în domeniul specific de activitate.

Structurile suport care se înființează și care asigură funcționalitatea ministerului:

Direcția Juridică și Administrare Societăți, structura asigură consultanță și reprezentarea instituției publice, apără drepturile și interesele legitime ale acesteia în raporturile sale cu autoritățile publice, instituțiile de orice natură, precum și cu orice persoană juridică sau fizică, română sau străină; în condițiile legii și ale procedurilor interne, avizează și contrasemnează pentru legalitate actele cu caracter juridic. În cadrul structurii funcționează și compartimentul asistarea conducerii și pregătirea ședințelor de guvern.

Tot în cadrul direcției funcționează și biroul administrarea participațiilor statului, structură care se regăsea la nivelul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului.

Direcția Economică, prin preluarea unei părți a personalului și a unui număr de posturi din cadrul structurii suport existentă la nivelul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, în limita numărului maxim de posturi stabilit pentru această structură și care va îndeplini atribuțiile specifice în domeniul financiar – contabilitate.

Direcția Resurse Umane prin preluarea unei părți a personalului și a unui număr de posturi din cadrul structurii suport existentă la nivelul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, în limita numărului maxim de posturi stabilit pentru această structură.

Direcția Achiziții Publice și Administrativ prin preluarea unei părți a personalului și a unui număr de posturi din cadrul structurii suport existentă la nivelul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, în limita numărului maxim de posturi stabilit pentru această structură și care va îndeplini în principal atribuții privind achizițiile publice, administrarea patrimoniului, servicii interne.

Corpul de control, care va funcționa la nivel de direcție, prin preluarea unei părți a personalului și a unui număr de posturi din cadrul structurii existente la nivelul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, în limita numărului maxim de posturi stabilit pentru această structură.

Serviciul Comunicare și Protocol, prin preluarea unei părți a personalului și a unui număr de posturi din cadrul structurii suport existentă la nivelul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, în limita numărului maxim de posturi stabilit pentru această structură.
Serviciul Relația cu Parlamentul, prin preluarea unei părți a personalului și a unui număr de posturi din cadrul structurii suport existentă la nivelul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, în limita numărului maxim de posturi stabilit pentru această structură.
Compartimentul Unitatea de Politici Publice, prin preluarea unei părți a personalului și a unui număr de posturi din cadrul structurii suport existentă la nivelul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, în limita numărului maxim de posturi stabilit pentru această structură.

Compartimentul Audit Public Intern, prin preluarea unei părți a personalului și a unui număr de posturi din cadrul structurii existentă la nivelul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, în limita numărului maxim de posturi stabilit pentru această structură.
Biroul Informații Clasificate și Structura de Securitate, prin preluarea unei părți a personalului și a unui număr de posturi din cadrul structurii suport existentă la nivelul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, în limita numărului maxim de posturi stabilit pentru această structură.

Obiectivele noului Minister al Antreprenoriatului și Turismului:

• Reformarea relației dintre administrație și mediul de afaceri pe baza următoarelor principii: debirocratizare și digitalizare; stabilitate și predictibilitate; costuri administrative cât mai reduse și servicii publice cât mai eficiente; infrastructura de conectare accesibilă; tratament egal și respectarea legii în relația cu operatorul economic; asigurarea cadrului legislativ și economic în vederea dezvoltării profesiilor liberale și a activității antreprenoriale pe cont propriu (PFA), inclusiv facilitarea accesului la finanțare

• Susținerea mediului de afaceri prin soluții și măsuri financiare de susținere în contextul crizei sanitare

• Creșterea competitivității companiilor prin scheme de ajutor de stat, granturi și garanții

• Reducerea deficitului comercial prin creșterea competitivității firmelor românești la export, prin atragerea de investiții străine orientate către export și fabricarea în România a produselor din coșul zilnic

• Crearea unui ecosistem antreprenorial care să faciliteze dezvoltarea start-up-urilor prin crearea unui cadru legislativ stimulativ și a instrumentelor necesare de finanțare

• Prioritizarea turismului ca o ramură strategică pentru economia românească, prin revizuirea și modernizarea cadrului legal, instituirea OMD-urilor, programe de finanțare și promovare

• Stimularea antreprenorială prin programe de creare de start-up-uri și consolidarea acestora

• Crearea cadrului pentru dezvoltarea sustenabilă a destinațiilor turistice din România în conformitate cu recomandările Organizației Mondiale a Turismului

• Suport financiar în vederea finanțării dezvoltării sustenabile a destinațiilor turistice din România în condiții de durabilitate, conectivitate, transformare în destinații turistice SMART și incluziune socială

• Obținerea stabilității și predictibilității prin consolidarea unui dialog social structurat

• Elaborarea unei strategii de comerț exterior însoțită de propuneri de programe guvernamentale pentru întărirea capacității de producție internă și relansarea ramurilor economice care generează deficit comercial, prin atragerea de investiții străine în România (investitori din SUA, state membre ale UE, state din Orientul Mijlociu, Japonia, Coreea de Sud, Singapore);

• Eficientizarea activității de promovare a comerțului exterior și reconfigurarea rețelei de reprezentare economică externă (diplomație comercială), în concordanță cu obiectivele de politică comercială a UE;

• Crearea de comunități, clustere, hub-uri de inovare și dezvoltare în vederea creșterii productivității firmelor, permițându-le să concureze mai eficient atât la nivel național, cât și internațional;

• Susținerea sectorului întreprinderilor mici și mijlocii (IMM) plecând de la cele patru mari nevoi sistemice ale mediului de afaceri din România - nevoia de a crește densitatea antreprenorială, de a crește reziliența firmelor, de a încuraja creșterea în talie a firmelor și de a încuraja crearea de valoare adăugată;

• Stimularea investițiilor directe și a exporturilor și a investițiilor românești în afara țării.

viewscnt
Afla mai multe despre
ministerul antreprenoriatului și turismului
faliment