Șeful ANAF: Contribuabilii mari și mijlocii pot fi administrați om cu om, companie cu companie, de inspectori specializați pe industrii

Șeful ANAF: Contribuabilii mari și mijlocii pot fi administrați om cu om, companie cu companie, de inspectori specializați pe industrii
Diana Zaharia
Diana Zaharia
scris 28 apr 2016

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) își schimbă strategia pentru a intensifica dialogul cu contribuabilii, scopul fiind ca, în pași succesivi, să se ajungă la o administrare om cu om, companie cu companie de către inspectori specializați pe industrii, în cazul contribuabililor mari și mijlocii, a declarat, pentru Profit.ro, președintele instituției, Dragoș Doroș.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

30 iulie - Maraton Profit News TV: Inteligența Artificială în Economie. Parteneri: Garanti BBVA, Gomag.

Potrivit acestuia, ANAF se află într-o schimbare de strategie care înseamnă atât un mesaj nou, de invitație la dialog a contribuabililor, cât și de abordare în administrare.

„Ideea e simplă și sună cam așa: se obțin mult mai mulți bani din vorbă bună decât din impunerea cu forța. Și cu cine poți să ai un dialog? Cu cei care vor să plătească și aceștia, să nu ne ascundem după deget, sunt marea majoritate. Ideea că toți vor să fure și trebuie să-i oprim e greșită. Interesul Fiscului e să-și încaseze taxele la timp. Nu e o schimbare doar de mesaj, este o regruparea internă în care urmărim să intensificăm dialogul, să îi încurajăm pe oamenii noștri să păstreze o legătură permanentă cu contribuabilii și să discute cu ei”, a declarat Doroș.

”Avem contribuabilii mari și mijlocii care pot fi administrați om cu om, ca să zic așa, companie cu companie. Am vrea să ajungem ca fiecare companie să aibă inspector alocat, dar deocamdată vrem să intensificăm dialogul în ambele sensuri, urmând ca în pași succesivi să ajungem acolo”, a explicat președintele ANAF, precizând că, informal, lucrurile se întâmplă și acum, însă strategia este ca acest tip de abordare să fie sistematizat. La mari contribuabili, în special, vrem să specializăm inspectorii pe industrii farma, bancar etc.”, a punctat acesta.

EXCLUSIV Șeful ANAF, despre noul formular de TVA: Firmele cu vechime scapă de depunere. Rămâne un filtru pentru firmele noi CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Șeful ANAF, despre noul formular de TVA: Firmele cu vechime scapă de depunere. Rămâne un filtru pentru firmele noi

În ceea ce îi privește pe contribuabilii mici există serviciul de asistență contribuabili, call center care poate da răspunsuri la o sumă de întrebări adresate de o mare masa de contribuabilii.

„Asta e paradigma în care vrem să ne mișcăm: nu să mergem după câțiva ani la un contribuabil și să-i stabilim obligații în plus, pentru că înseamnă că nici eu nu mi-am luat banii la timp, nici lui nu-i convine să dea bani din urmă cu majorări și penalități. Nu e ușor de făcut, dar am început să o facem”, a mai spus Doroș.

viewscnt
Afla mai multe despre
doroș
fisc
anaf