Majorarea acestor taxe a fost decisă în ședința Consiliului Local Brașov.
Acesta a stabilit că taxa pentru promovarea turistică va fi de 7 lei/turist/noapte, iar taxa salvamont de 5 lei/turist/noapte.
Este a doua modificare a acestor taxe adoptată în cursul acestui an, după ce, în aprilie, forul local a stabilit, pentru 2026, un nou mod de calcul al acestor taxe, respectiv 10 lei/sejur/persoană, unde 5 lei reprezintă taxa de promovare turistică și 5 lei taxa de salvamont, scrie Agerpres.
Este prima modificare semnificativă a taxei de promovare turistică, care, din 2020 și până anul acesta, a fost de 1 leu/zi/turist, iar nivelul taxei salvamont a fost menținut la 2 lei din 2022, când a fost introdusă.
Banii sunt colectați de către unitățile de cazare și virați, apoi, la bugetul local.
În paralel, sosirile turiștilor străini au continuat trendul ascendent, cu +7,2% în iunie și +0,6% în iulie.
Aceeași polarizare se observă și în statistica privind înnoptările: românii au petrecut cu -1% mai puține nopți în iunie și cu -5,3% mai puține în iulie, o scădere abruptă, îngrijorătoare și critică, în timp ce străinii au generat o creștere de 6,3% în iunie și doar 0,1% în iulie, când aproape a stagnat.















