În general, provocările antreprenorilor diferă în funcție de nivelul businessului pe care îl conduc, spune, la emisiunea PROFIT LIVE de la PROFIT NEWS TV, Andy Szekely, fondator ASIC. Însă, există cinci provocări fundamentale care se regăsesc în fiecare business, indiferent de dimensiunea acestuia.
Cea mai bună modalitate pentru businessurile din sectorul turismului de a atrage turiști străini o reprezintă participarea la târgurile internaționale, promovarea, digitalizarea și parteneriatele, spune, la emisiunea PROFIT LIVE de la PROFIT NEWS TV, Alina Marinescu, fondator Ursa Mica Glamping, primul resort de glamping din România, situat aproape de Parcul Național Piatra Craiului, la granița dintre satele Șirnea și Ciocanu.
Startup-ul Mommy HAI, care a creat un one-stop-shop pentru părinți, prima aplicație de acest gen din România, vizează extinderea la nivel național în 2024, iar ulterior și ieșirea în afara granițelor țării.
Trendurile din ultimii ani în marketingul digital continuă să se păstreze și în 2024, spune, la emisiunea PROFIT LIVE de la PROFIT NEWS TV, Ciprian Susanu, fondator Dare Digital. Facebook este într-o oarecare scădere din punct de vedere al consumului, TikTok nu mai este o noutate, iar Instagram s-a impus deja pe piață. Noutatea vine din nevoia accentuată a brandurilor de a colecta cât mai multe date.
Startup-ul Rocco, care dezvoltă aplicație pentru comenzi digitale în restaurante și cafenele, vizează atragerea unei runde de finanțare, dar și extinderea pe piețele externe.
Piața hotelieră e așteptată să înregistreze niveluri similare în primul trimestrul al anului cu perioada similară din 2023, spune, la emisiunea PROFIT LIVE de la PROFIT NEWS TV, Simona Constantinescu, președinte al Federației Industriei Hoteliere din România și CEO Ana Hotels. Turiștii străini sunt tot mai interesați de natura sălbatică din România, adaugă ea.
Startup-ul Cautcurier.ro, care a dezvoltat un marketplace pentru curieri, a atras recent o investiție de 50.000 de euro din partea Make It Oradea, organizație non-profit fondată la inițiativa Primăriei Oradea. Până la finalul anului, compania are în vedere atragerea unei finanțări totale de 300.000 de euro, bani care vor finanța intrarea în 10 noi orașe.
Teama că ar putea să piardă controlul asupra afacerii, dificultatea de a identifica corect nevoile de digitalizare, lipsa de consultanță și bugetul reprezintă principalele provocări ale proprietarilor de întreprinderi mici și mijlocii în ceea ce privește adopția tehnologiei, arată un studiu recent realizat de LIFE IS HARD și prezentat în cadrul emisiune PROFIT LIVE de la PROFIT NEWS TV. La sondaj au răspuns aproximativ 400 de IMM-uri.
Lansat pe piață în urmă cu circa șase luni, startup-ul Extracta.AI a creat o soluție de extragere a datelor din documente structurate și nestructurate, precum facturi, CV-uri, contracte, chitanțe.
Startup-ul Irisphera, pornit în pandemie cu o investiție de 150.000 de euro, a creat o soluție tech, bazată pe inteligență artificială, care ajută consumatorii să-și găsească mărimile potrivite la haine cu ajutorul unui manechin virtual, pe care în pot personaliza în funcție de măsurătorilor lor, culori, dar și modele de haine.